۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۵۹۵
آیت الله طبرسی:

دوری از آموزه‌های دینی مهم‌ترین عامل بروز معضلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با تأکید براین که با تقویت ایمان و تکیه برآموزه‌های دینی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی غلبه کنیم، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مشکل بشر نیز دوری از تقوا است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایشی که با عنوان «اعتیاد و طلاق» در ساری برگزار شد، دوری از آموزه های دینی را عامل بروز بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: امروز اگر همه برنامه ها ما بر اساس آموزه هایی که دین مبین اسلام بیان کرده پایه ریزی شود همه این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که با تقویت ایمان و تکیه بر آموزه های دینی می توانیم بر بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی غلبه کنیم، تصریح کرد: امروز مهم ترین مشکل بشر نیز دوری از تقوا است.

وی به مسأله طلاق در جامعه اشاره کرد و با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور، این آمار را مسأله‌ای ناخوشایند برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه ای که بر اساس آموزه های دین مبین اسلام گام برمی‌دارد نباید آمار طلاق بالا باشد.

آیت الله طبرسی با اشاره به شخصیت های بزرگی همچون حضرت فاطمه و زینب(س) در اسلام‌ ادامه داد: ما در اسلام این چنین بانوان نمونه ای داریم که فخر جهان هستند و با توجه به این نعمت‌های بزرگ و الگوهای ارزنده نباید جامعه ای با آمار بالای طلاق باشیم.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید برای کاهش آمار طلاق و مقوله اعتیاد در کشور گام های مؤثرتری بردارند، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید آمار این گونه معضلات و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش یابد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به فریضه الهی امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و با بیان این که این مسأله مهم و مورد تأکید اسلام تنها برای مقابله با بدحجابی نیست، ادامه داد: انجام این فریضه مهم در هر زمان و مکانی برای هر فرد مسلمانی واجب است و نباید دراین خصوص کوتاهی شود.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر باید در برابر هر عمل منکری انجام شود، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید این فریضه الهی به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به این که امروز معضلی نظیر طلاق و اعتیاد گرایبانگیر جامعه اسلامی است، گفت: مسؤولان کشور باید با برنامه‌ریزی مناسب و مدونی این مشکل را در کشور به حداقل برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اعتیاد و طلاق دل هر انسان مسلمانی را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: در هر دو مقوله باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب نسل جوان را نسبت به این دو مقوله بیشتر آشنا کرد تا در آینده مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه در بسیاری از مواقع نسل جوان ما از روی ناآگاهی در دام اعتیاد گرفتار می شود، ادامه داد: اگر مسؤولان امر بیشتر به مسأله آموزش در این باره توجه کنند، آمار گرایش به مواد مخدر در نسل جوان کاهش خواهد یافت./950/پ202/س
ارسال نظرات