۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۶۰۱

مسابقه مکاتبه‌ای نماز در آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی گفت: برگزیدگان مسابقه مکاتبه‌ای پله پله تا خدا در استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
سجاده نماز
سید اسدالله ضیایی، دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی در حاشیه نشست شورای اداری آذربایجان‌ شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مسابقه مکاتبه‌ای پله پله تا خدا طی مهلت شش ماهه به مخاطبان در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی از شرکت بیش از 14 هزار نفر در این مسابقه فرهنگی خبر داد و گفت: 320 نفر به عنوان برگزیده این مسابقه فرهنگی که مورد استقبال گسترده مردم مؤمن و متدین آذربایجانی قرار گرفت، تجلیل شدند.

دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی از برگزاری نشست ‌های عقیدتی و پرسش و پاسخ ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برپایی نشست‌های خانوادگی، اجرای طرح هادی در مدارس، برنامه‌های آموزشی برای مربیان مهدهای کودک، کلاس‌های نمازآموزی و طرح نظارتی برپایی نماز در ادارات از دیگر برنامه های این ستاد بوده است.

ضیایی با تاکید بر اینکه برپایی نماز جماعت در ادارات و سازمان های دولتی بایستی با جدیت پیگیری شود، خاطر نشان کرد: تجلیل از دستگاه‌ های فعال در عرصه اقامه نماز و نیز اداراتی که در عرصه ابتکارات خلاقانه برگزاری نماز نقش داشته ‌اند از دیگر برنامه‌های مورد توجه ستاد اقامه نماز استان است.

وی برپایی کلاس‌های نماز شایستگان را از برنامه‌های جدید ستاد اقامه نماز در سال ۹۰ برشمرد و گفت: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد و تربیت نیروهای فعال مسجدی از اهداف طرح نماز شایستگان است که این طرح با همکاری ارشاد برگزار شده است.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کلاس‌ها در ۲۰ مسجد شهرهای بزرگ استان برگزار می‌شود، تصریح کرد:این طرح در پنج استان کشور برای نخستین بار اجرایی می‌شود که خوشبختانه با نتایج مطلوبی نیز همراه بوده است.

وی در پایان برگزاری کلاس نمازشناسی برای کارکنان نهاد های دولتی را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز برشمرد و گفت: تاکنون 31 دستگاه دولتی با بیش از چهار هزار نفر در آذربایجان شرقی زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفته اند و امسال نیز این طرح در 29 دستگاه دیگر در استان اجرا می شود./935/پ203/س
ارسال نظرات