۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۶۶۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

وهابیت مولود دوری از قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، وهابیت را مولود دوری از قرآن توصیف کرد و گفت: اهل بیت(ع) و قران دو رکن رساندن انسان به سعادت هستند و اگر فرقه ای از قرآن و اهل بیت(ع) دور شود، به سرنوشت منفور وهابیت دچار می شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسين انصاريان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، خطیب برجسته کشور امروز در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان که در مسجد باقرآباد رشت برگزار شد، گفت: ماه رمضان می تواند ظرف زمان برای تمرین انس با قرآن باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، «هدی‌لناس‌» بودن و مایه هدایت انسان ها بودن را از ویژگی های قرآن برشمرد و افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر این که انس با قرآن تنها ویژه ماه مبارک رمضان نیست، خاطرنشان کرد: ماه رمضان می‌تواند ظرف زمان برای تمرین انس با قرآن باشد.

خطیب برجسته کشور در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری جلسات تفسیر قرآن در جلسات دینی شد و گفت: هیأت های مذهبی از متخصصان علوم قرآنی برای برگزاری جلسات تدبر در قرآن بهره ببرند.

این استاد حوزه، تدبر در قرآن را زمینه ساز تربیت قرآنی خواند و گفت: تاریخ مدیون کسانی است که در نتیجه انس با قرآن تربیت شده اند.

وی، اهل بیت(ع) را نمونه تربیت یافتگان در دامن قرآن معرفی کرد و تصریح کرد: حماسه کربلا که کمتر مسلمانی یافت می شود، شیفته آن نباشد، مدیون تربیت قرآنی و انس با قرآن یاران امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که در راه ترویج معارف قرآنی باید به کمبودها و کمیت ها توجه نکرد گفت: اگر حقیقت قرآن را برای مردم بازگو شود، مردم آن را می پذیرند.

این واعظ برجسته، وهابیت را مولود دوری از قرآن توصیف کرد و گفت: اهل بیت(ع) و قرآن دو رکن رساندن انسان به سعادت هستند و اگر فرقه ای از قرآن و اهل بیت(ع) دور شود، به سرنوشت وهابیت دچار می شود.

گفتنی است، مراسم استقبال از ماه رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از امشب به مدت دو شب در حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات