۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۷۶۱
حجت الاسلام محمدی:

صاحبان ثروت و قدرت به دنبال ورود افراد مورد نظر خود به مجلس هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با تأکید بر این که باید مراقب باشیم که جریان فتنه فراموش نشود، گفت: نباید جریان انحرافی سبب شود که مسائلی که درخصوص جریان فتنه به وجود آمده فراموش شود؛ زیرا صاحبان ثروت و قدرت به دنبال ورود افراد مورد نظر خود به مجلس هستند.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور حجت الاسلام علي محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز گذشته در گردهمایی مبلغان و روحانیان استان که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، هدایت و ارشاد مردم را مهم ترین وظیفه روحانیت دانست و با بیان این که خداوند متعال نیز این مسؤولیت را بر عهده پیامبران الهی نیزقرار داد، گفت: هدایت مردم در طول تاریخ وظیفه ذاتی علما و روحانیان بوده است.

تبلیغ با حکمت و موعظه حسنه با کلام مستدل نخستین وظیفه روحانیت

وی در ادامه سخنان خود با برشمردن رسالت امروز روحانیت، تبلیغ با حکمت و موعظه حسنه با کلام مستدل را نخستین وظیفه روحانیت درشرایط امروز دانست و گفت: اگر امروز مبلغان دینی می خواهند سخنان ورهنمودهای آنها در نسل جوان جامعه اثرگذار باشد باید تبلیغ و ارشاد آنها حکیمانه وهمراه با موعظه حسنه همراه باشد.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که مبلغان دینی مجاز نیستند به هرنحو و با هر سخنی مردم را هدایت و ارشاد کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان باید از بیان مطالب موهن و بی ریشه به جد پرهیز کنند و اگر می خواهیم آن هدایت ما حکیمانه را داشته باشیم باید کلمات که بیان می کنیم حکیمانه، مستدل و همراه با موعظه حسنه همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع به این مسأله کم توجهی می شود، تصریح کرد: مبلغان دینی باید در عرصه تبلیغ به این امر بسیار مهم توجه خاصی داشته باشند.

توجه به فهم و درک مخاطب دومین رسالت یک مبلغ

وی در ادامه سخنان خود توجه به فهم و درک مخاطب را دومین رسالت یک مبلغ عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی باید سعی کنند مطالبی که بیان می کنند متناسب با درک وفهم مخاطف باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که نباید مطالب بیان شده برای مخاطب سنگین یا حتی سبک باشد، خاطرنشان کرد: یک روحانی و واعظ باید مسأله ای را که تبیین می کند به گونه ای باشد که زمینه ایجاد شبهه در اذهان افراد را فراهم نکند.

آگاهی بخشی در مورد بدعت ها و انحراف ها سومین وظیفه یک مبلغ دینی


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ادامه، آگاهی بخشی در مورد بدعت ها و انحراف ها را سومین وظیفه یک مبلغ دینی برشمرد و تصریح کرد: مبلغان دینی باید این بدعت و انحراف ها را شناسایی کرده و دربرابر آن با استدلال قیام کنند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز عرفان های نوظهور وارداتی که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام هست در سطح کشور تبلیغ می شود، بیان داشت: بیان برخی مالب بی اساس و سراسر کذب از سوی این گروه ها به منظور ایجاد دکان وکاسبی است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود به مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) اشاره کرد و با بیان این که این افراد یک عده انسان دروغگو و کاسب کار هستند، تصریح کرد: کسانی که برای ظهور وقت و زمان تعیین می کنند دروغگو هستند و مبلغان باید این مسائل را برای جامعه به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

امید بخشی و روحیه دادن به مردم چهارمین وظیفه مبلغان دینی

وی در ادامه سخنان خود، امید بخشی و روحیه دادن به مردم را چهارمین وظیفه مبلغان دینی اعلام کرد وبیان داشت: دشمنان نظام اسلامی به شدت در صدد مأیوس کردن مردم به ویژه نسل جوان جامعه ما هستند که باید دراین خصوص هوشیارانه برخورد کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دفاع از کلیت نظام اسلامی را وظیفه مبلغان دینی دانست و با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با هر توطئه های در تلاش هستند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، گفت: در طول سه اخیر آنها همه توان خود را برای براندازی نظام استفاده کردند، اما همواره با شکست مواجه شدند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان نظام، در سه دهه اخیر خدمات و اقدامات بسیاری در جهت خدمت رسانی به مردم بخش های روستایی صورت گرفته است، افزود: مبلغان دینی باید این خدمات صورت گرفته از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان این که عده ای به دنبال زیر سؤال بردن خدمات نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: با وجود همه این مشکلات، اما امروز نظام در اوج قدرت واقتدار داخلی وخارجی قرار دارد.

شناخت زمان و مکان و مسائل مربوط به آن وظایف دیگر مبلغان دینی

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور، شناخت زمان و مکان و مسائل مربوط به آن را از دیگر وظایف امروز مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: یک مبلغ باید مسائل مربوط به جامعه خود را به خوبی تبیین کند ونسبت به آن آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت: مبلغان باید مراقب باشند، کسانی که ثروت در دست دارند چه شخصی و چه بیت المال و کسانی که قدرت در اختیار دارند، بنا دارند تبانی کنند و افراد مورد نظر خو را به مجلس بفرستند.

مبلغان با روشنگری مانع از اتحاد جریان فتنه و انحرافی شوند

وی ادامه داد: مبلغان دینی وظیفه دارند مردم را نسبت به این مسائل آگاه سازند تا این دو جریان و گروه منحرف به وحدت و اتحاد پیدا نکنند و باید کسانی را به مردم معرفی کنیم که اعتماد به اسلام، ولایت و دارای سابقه ای حسنه باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با تأکید براین که باید مراقب باشیم که جریان فتنه فراموش نشود، گفت: نباید جریان انحرافی سبب شود که مسائلی که درخصوص جریان فتنه به وجود آمده فراموش شود.

وی با اشاره به این که همین جریان فتنه در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه خواسته هایی که در سر نداشتند، ادامه داد: همه این تلاش ها و توطئه افکنی ها با روشنگری های رهبرمعظم انقلاب اسلامی خنثی شد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که عده ای که در مدت دو سال گذشت از جریان فتنه حتی یک بار هم کلمه فتنه را به کار نبردند امروز سر بلند کردند و حرف هایی را مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: باید این ها را بیشتر شناخت و به مردم معرفی کرد.

نظام اسلامی منهای ولایت و حکومت اسلامی منهای روحانیت شاخصه جریان انحرافی

وی با بیان این که نظام اسلامی منهای ولایت و حکومت اسلامی منهای روحانیت و مرجعیت مهم ترین شاخصه جریان انحرافی است، بیان داشت: بیان کردن و پرداختن به مسائلی نظیر سحر و جادو تنها یک موضوع حاشیه ای است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با بیان این که جریان فتنه سال 88 نیز حرف اصلی آنها نظام اسلامی منهای ولایت و حکومت اسلامی منهای روحانیت و مرجعیت بود، خاطرنشان کرد: امروز این دو گروه در حال نزدیک شدن به هم هستند.

وی در ادامه سخنان خود، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را هدف اصلی دشمنان اسلام دانست و با بیان این که متأسفانه دشمن دراین عرصه به توفیقاتی نیز دست پیدا مرده است، ادامه داد: آنها در تلاش هستند بین علما و روحانیت ومردم اختلاف وتفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام محمدی، توجه دادن مردم به حفظ وحدت وهمدلی را از دیگر وظایف روحانیت دانست وخاطرنشان کرد: یک مبلغ دینی باید تلاش کند تا مردم را از توطئه های خطرناک دشمنان باخبر کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با بیان این که در زمان غیبت محور حقانیت ولایت فقیه است، گفت: اگر می خواهیم سعادت وخوشبختی نصیب ما شود باید همه برنامه ها وفعالیت های ما حول محور ولایت باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ترویج مفاهیم قرآنی درماه مبارک رمضان را از دیگر وظایف روحانیت ومبلغان دینی برشمرد وتصریح کرد: در ماه مبارک رمضان باید به این کتاب آسمانی بیشتر توجه کنیم ودر مفاهیم آن تدبر کنیم.

حجت الاسلام محمدی، ماه مبارک رمضان را ماه خدا وقرآن توصیف کرد وبا بیان این که قرآن هنوز دربین ما مهجور است، ادامه داد: باید این کلام الهی از غربت خارج شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات