۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۷۶۶
امام جمعه بناب:

تهذیب نفس مقدمه اصلاح جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی گفت: بایستی همگان ابتدا تهذیب نفس و پالایش روح و روان را از خود شروع کرده تا جامعه ای آرمانی و شایسته میزبانی حضرت ولیعصر(عج) محقق شود.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگ استقبال از ماه مبارک رمضان امروز با حضور هیئات امنای مساجد و انجمن های اسلامی و مسؤوان هیئات مذهبی شهرستان بناب در مصلای اعظم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر مسؤولیت خطیر متولیان امور مساجد در این ماه پرفضیلت تاکید کرد و اظهار داشت: مسؤولیت مهم و حساس متولیان مساجد در ارتباط سالم و صحیح با جوانان و نوجوانان و برقراری ارتباطی مؤثر و مداوم امری اجتناب ناپذیر است.

وی با دعوت از عموم مردم بناب برای بهره‌منـدی از فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: مؤمنان همدیگر را به امربه معروف و نهی از منکر دعوت کنند و ادارات طـوری برنامه‌های کاری خود را تنظیم کنند که به حریم خداوندی و حریم این ماه جسارت نشود و مانع از روزه‌خواری در ملأ‌عام باشند.

امام جمعه بناب خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان اجتماعی در ماه مبارک رمضان شد و گفت: از مسؤولان ذی‌ربط، دادگستری، شورای تأمین و نیروی انتظامی انتظار داریم با استفاده از قانون با حرمت‌شکنان در این ماه مبارک برخورد قانونی کنند.

حجت الاسلام بنابی تهذیب نفس را مقدمه ای برای درک فیاضل و برکات ماه میهمانی خدا دانست و گفت: برای بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان بایستی همگان ابتدا تهذیب نفس و پالایش روح و روان را از خود شروع کرده تا جامعه ای آرمانی و شایسته میزبانی حضرت ولیعصر(عج) محقق شود.

وی با بیان اینکه هرچقدر برای اصلاح و پیشرفت بندگان خدا تلاش کنیم خداوند نیز همانقدر به ما لطف می کند، اظهار داشت: باید باور کنیم که می توانیم با مقداری تلاش دلسوزانه قدمی برداریم که شهرستان بناب بعنوان الگو و نمونه برای سایرین معرفی شود.

امام جمعه بناب لازمه تحول بزرگ فرهنگی را یکدلی و همکاری نزدیک همه جانبه دانست و تصریح کرد: مهرورزی و وحدت و صمیمیت دراصلاح امورات مسلمین تأثیرگذار است؛ اگر دیانت ضعیف باشد، آن وقت هر آفتی به جامعه راه پیدا می کند.

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام یگانه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب با اشاره به مردن اهمیت حضور در مساجد و مقابله با تهدیدات نرم دشمن، خواستار یکسان سازی برنامه پخش اذان از هیئات امنای مساجد بناب شد./935/پ203/ص
ارسال نظرات