۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۷۷۸
آیت الله طبرسی:

روحانیت اصیل همواره مدافع نظام و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: روحانیت اصیل و آگاه همواره آگاه و هوشیار است و هیچ گاه از موضع خود در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از نظام اسلامی و ولایت فقیه عقب نشینی نخواهد کرد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان این ماه را ماه خدا، برکت و رحمت نامید و گفت: ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناهان و استغفار است و همه ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

انسان در ماه رمضان پاکی نفس و طهارت روح پیدا خواهد کرد

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان گناه را پاک و تطهیر می کند، ادامه داد: انسان در این ماه پربرکت یک پاکی نفس و طهارت روح پیدا خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان علاوه بر شهرالله بودن شهرالنبی نیز است، ادامه داد: شب های قدر و نزول قرآن به عنوان مهم ترین شب های سال در این ماه مبارک قرار دارد.

آیت الله طبرسی، ماه مبارک رمضان را ماه ولایت نامید و با بیان این که نخستین پیشوای شیعیان جهان در این ماه مبارک به شهادت رسید، ادامه داد: امام زمان(عج) نیز در این ماه عزیز نگاهی به اعمال ما خواهد انداخت.

روحانیت میراث دار پیامبران الهی

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به جایگاه روحانیت اشاره کرد و با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

وی با اشاره به این که جایگاه انبیاء الهی نیز ارشادی بود، گفت: روحانیت همکارات پیامبران الهی محسوب می شوند و همان کاری را که پیامبران الهی انجام می دادند امروز روحانیت در جامعه اسلامی برعهده دارد.

احیاء فرهنگ جامعه مهم ترین وظیفه پیامبران الهی

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انبیاء الهی آمدند تا فرهنگ جامعه را آماده و محیاء کنند، افزود: آن بزرگواران همواره مردم را با ارشاد مردم را هدایت می کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز مردم را با ارشاد هدایت کرد، ادامه داد: پیامبران الهی هیچ گاه به دنبال خونریزی ودرگیری نبودند، بلکه حکام جور وستم بودند که همواره بر مردم ظلم روا می داشتند.

نماینده ولی فقیه درمازندران در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط کشور اشاره کرد و با بیان این که نظام سلطه بیش از سه دهه است که همه توان خود را برای براندازی این نظام الهی به کار گرفته است، ادامه داد: هشت سال جنگ تحملی، ترور وتحریم تنها گوشه ای از اقدامات مذبوحانه دشمنان علیه ملت ایران بوده، اما علیرغم همه این دشمنی ها نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز مقتدر تر می شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز ما با یک جنگ نیمه سخت مواجه هستیم، گفت: یعنی دشمن هم از جنگ نرم و هم سخت علیه ملت ایران استفاده می کند.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و با اشاره به این که هنوز هم ترکش های آن بحران در جامعه وجود دارد، ادامه داد: دشمنان می خواستند از آن فضای به وجود آمده علیه نظام استفاده کنند و تلاش داشتند که فردی که مورد نظر خودشان هست را بر کرسی ریاست بنشانند، اما مقام معظم رهبری با روشنگری های به موقع خود فتنه های آنها را خنثی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان امروز نیز با بهره گیری از امکاناتی نظیر ماهواره، اینترنت و سایت تلاش می کنند نسل جوان جامعه را بی هویت کنند، ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط سازنده با نسل جوان آنها را از این خطر بزرگ با خبر سازد.

وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن ترور دانشمندان هسته ای کشورمان از سوی عوامل نفاق، گفت: نظام سلطه با حمایت از گروه های تروریستی تلاش دارد با فشار قرار دادن ایران اسلامی کشورمان را به به تغییر واقعیت وادار سازد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان امروز به دنبال خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی هستند، گفت: نظام سلطه باید بداند روحانیت اصیل و آگاه همواره آگاه و هوشیار است وهیچ گاه از موضع خود در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از نظام اسلامی و ولایت فقیه عقب نشینی نخواهد کرد.

ضرورت تقویت ارتباط روحانیت با نسل جوان

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که روحانیت باید در ماه مبارک رمضان ارتباط خود با نسل جوان را تقویت کند، ادامه داد: امروزخطر بزرگی نسل جوان را ما تهدید می کند.

امام جمعه ساری، برگزاری جلسات عقاید، اخلاق و تفسیر قرآن درماه مبارک رمضان در سطح مساجد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید قرآن از غربت و مهجوریت فعلی خارج شود./950/پ201/ص
ارسال نظرات