۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۸۰۰

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در منطقه آزاد ارس اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در قالب 14 برنامه ی مذهبی و فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان سال جاری در محدوده منطقه آزاد ارس برگزار می شود.
رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با 14 برنامه مذهبی،فرهنگی و ورزشی متنوع در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد، نمایشگاه ها، اماکن و مراکز ورزشی و فرهنگی و تورهای گردشگری حضور خواهیم داشت.

وی گفت: برنامه های تدوین شده در ماه مبارک رمضان در محدوده منطقه آزاد ارس در مراکز جلفا و خداآفرین این منطقه برگزار می شود.

نجف زاده افزود: برگزاری دوره آموزش سلسله مباحث دین، نشاط و زندگی در 14 مسجد شهرستان جلفا با حضور کارشناسان دینی، برنامه غبارروبی مساجد ، سخنرانی متخصصین تغذیه در مساجد و قبل از منابر ، برگزاری مسابقه اذان و نیایش از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ارس در ماه مبارک رمضان در مساجد محدوده منطقه آزاد ارس است.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان چندین نمایشگاه در سطح محدوده منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد که می توان به نمایشگاه عفاف و حجاب ، صنایع دستی با مضامین قرآنی همچون تابلوفرش های قرآنی و یا نوشته شده بر روی سنگ، عرضه محصولات فرهنگی – مذهبی اشاره کرد.

نجف زاده از برگزاری مسابقات متنوع برای سنین مختلف در این ایام خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه کتبی اصول روزه داری صحیح، مسابقه کتابخوانی از کتاب "جوان باش"، مسابقه نقاشی با موضوع کودکان فلسطین از جمله مسابقات طراحی شده برای ماه مبارک می باشند.

وی تاکید کرد: برگزاری تور گردشگری با عنوان نیایش و دوره آموزش غیر حضوری قرآن کریم به همراه مسابقه ویژه همکاران سازمان، برگزاری برنامه اکرام ایتام از جمله سایر برنامه های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ماه مبارک رمضان است.

وی به فضاسازی معنوی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده توسط اداره روابط عمومی واموربین الملل سازمان در شهر جلفا و سایر نقاط این منطقه با نصب بیش از 30 مورد بنر و بیلبورد با متون و طرحهایی با مضامین مرتبط با ماه مبارک و نیز جملاتی در برحذرداشتن از گناه و حفظ حرمت این ماه عزیز، فضاسازی معنوی مناسبی انجام شده است./935/د103/س

ارسال نظرات