۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳
رییس جمهور:

داشتن مسکن شایسته و حق هر ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ دکتر احمدی نژاد امروز در جمع مردم تبریز گفت: این‌که جمعی از مردم ما عمری در آرزوی داشتن سرپناه باشند، زیبنده ملت و انقلاب ما و عظمت این سرزمین نیست.
دکتر احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمود احمدی نژاد، امروز در مراسم ثبت جهانی بازار تبریز و افتتاح پروژه های عمرانی و مسکن مهر آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه افتتاح آزادراه تبریز زنجان یکی از آرزوهای دیرین مردم بوده است، اظهار داشت: بنده خود بارها در زمستان‌های سخت از گردنه شیبلی عبور کرده و بارها راهبندان‌ ها و و کولاک‌ های زمستانی را دیده‌ام، زمانی سفر زمینی از تبریز به تهران 12 تا 13 ساعت زمان می ‌برد اما امروز با افتتاح این آزادراه زمان به 5 تا 5 و نیم ساعت کاهش یافته است.

احمدی نژاد با بیان این‌که آزادراه تبریز زنجان یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیر در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: تونل‌های این آزادراه در مقایسه با تونل‌ های بین شهری جزو بزرگ‌ ترین و طولانی ‌ترین تونل ‌های کشور است، چنان‌که تونلی به طول دو و نیم کیلومتر آن هم دو قلو در کشور نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به مشخصات پروژه آزادراه تبریز ـ زنجان، خاطر نشان کرد: این آزاد راه شش خطه طولانی ترین تونل ‌های ساخته شده در کشور راه پر خطر شیبلی را حذف کرده که در ماه‌ های از سال تردد از این محور سخت بوده است.

وی بالا بودن سرعت طرح، ایمنی حمل کالا و مسافر، کاهش زمان سفر و روان‌سازی ترافیک را از جمله مزایای این آزاد راه دانست و تصریح کرد: پروژه آزاد راه پیامبر اعظم پس از ماه مبارک رمضان تا مرز بازرگان ادامه خواهد داشت.

احمدی ‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره ‌برداری از 16 هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی گفت: 75 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان ساخته می ‌شود که تلاش خواهد شد تا پایان سال 16 هزار واحد مسکن مهر در استان احداث ‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال به روز کردن پاسخگویی به درخواست مسکن در کشور هستیم، گفت: اینکه جمعی از مردم ما عمری در آرزوی داشتن سرپناه باشند، زیبنده ملت و انقلاب ما و عظمت این سرزمین نیست.

همچنین نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با بیان این که در سال‌جاری شاهد بیش از 2 میلیون واحد مسکن افتتاح می ‌شود، اظهار داشت: درآذربایجان شرقی 125 هزار واحد مسکونی در حال ساخت‌و ساز است که این تعداد واحد مسکونی 22 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مدت یک و نیم سال گذشته حرکتی بزرگ در استان و شهر جدید سهند صورت گرفت تا پروژه مسکن مهر در آذربایجان شرقی به نتیجه برسد، چنانکه در حال حاضر در شهر جدید سهند بیش از 4 هزار و 200 واحد مسکن مهر به صورت همزمان بهره‌برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه آزاد راه نبی اکرم بیان کرد: این آزاد راه در 188کیلومتر و با دو تونل بزرگ بهره‌برداری شد که 4 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه برده است./935/پ203/س
ارسال نظرات