۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۸۳۴
رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی خبر داد؛

افزایش ظرفیت پاسخگویی به سؤالات فقهی مردم در ماه رمضان / پاسخگویی 24 ساعته پیامکی به سؤالات مردم

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی از آمادگی کارشناسان این مرکز حوزوی برای پاسخ به سؤالات فقهی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت‌الاسلام علي مخدوم


حجت‌الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آمادگی کارشناسان این مرکز حوزوی برای پاسخ به سؤالات فقهی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این مرکز روزانه به ده هزار سؤال دینی پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان این‌که مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وظیفه پاسخ‌گویی مستقیم به سؤالات دینی مردم را به صورت تخصصی و از طریق تلفن، اینترنت، مکتوب و پیامک به عهده دارد، گفت: بخش زیادی از سؤالات دینی مردم به صورت تلفنی پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام مخدوم با اشاره به افزایش رشد سؤالات دینی مردم به ویژه سؤالات فقهی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این مرکز تمام تلاش و ظرفیت خود را در پاسخ‌گویی به سؤالات مردم به کار خواهد گرفت؛ اگرچه محدودیت‌هایی هم در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان این‌که مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی برای ارائه پاسخ‌ به همه موضوع‌ها آمادگی دارد، گفت: مردم در ماه مبارک رمضان می‌خواهند نظر مرجع تقلید خود را در موضوعی بدانند، از این‌رو ظرفیت‌های پاسخ‌گویی فقهی در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر افزایش می‌یابد.

پاسخگویی 24 ساعته پیامکی به سؤالات شرعی مردم

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی استفاده از تلفن را به تنهایی در امر پاسخ‌گویی به سؤالات مردم کافی ندانست و خاطرنشان کرد: برای جبران این محدودیت، پیامک شماره 30009640 به ظرفیت‌های ارتباطی مرکز اضافه شده که کمتر از یک سال است از عمر آن می‌گذرد.

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان سال گذشته این ظرفیت وجود نداشت و امسال به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی مرکز با مردم در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: مردم می‌توانند در ساعت‌هایی که ارتباط اینترنتی و تلفنی برقرار نیست، سؤال‌های فقهی خود را با تعیین مرجع تقلید از طریق پیامک برای کارشناسان مرکز ارسال کنند.

حجت‌الاسلام مخدوم ارتباط 24 ساعته با کارشناسان حوزوی را یکی از مزیت‌های استفاده از پیامک دانست و تصریح کرد: به سؤالاتی که از طریق پیامک ارسال می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن و حداکثر یک روز پاسخ داده خواهد شد.

پاسخگویی شرعی به سؤالات مردم با شماره 09640

وی یادآور شد: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به نشانی www.pasokhgoo.ir و درگاه ورودی www.pasokhgoo.org و همچنین شماره 09640 آماده دریافت سؤالات دینی مردم در طول ماه مبارک رمضان و ماه‌های دیگر است.

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با بیان این‌که سالانه بیش از سه تا چهار میلیون ارتباط منجر به پاسخ با مردم در این مرکز انجام می‌شود، گفت: کارشناسان مرکز، صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15:30 تا 19:30 آماده پاسخ‌گویی به سؤالات مردم هستند.

حضور 400 کارشناس حوزوی برای پاسخگویی تلفنی به مردم در ماه رمضان

وی با اشاره به حضور فعال یکصد کارشناس حوزوی در کرسی‌های پاسخ‌گویی به سؤالات دینی از طریق مسیرهای مختلف و فعالیت 400 روحانی فعال در این عرصه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به جز جابه‌جایی برخی از کارشناسان تغییر خاصی نخواهیم داشت.

150 هزار تماس به صورت روزانه با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

حجت‌الاسلام مخدوم در پایان با بیان این‌که ماه مبارک رمضان با حجم انبوهی از ارتباط مردم روبه‌رو هستیم و البته به آن افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: براساس گزارش‌های مخابرات، در ماه مبارک رمضان سال گذاشته، روزانه بیش از 150 هزار تماس از سراسر کشور و از شماره 09640 انجام شده است.

وی با اشاره به حجم کاری محدود و عدم پاسخ‌گویی به بخش زیادی از تماس‌ها، از مردم خواست تا مسیرهای مجازی مانند ایمیل و یا پیامک را برای ارسال سؤالات دینی خود انتخاب کنند تا به سؤال‌های بیشتری پاسخ داده شود و کارشناسان مرکز وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. /920/ت301/ع

ارسال نظرات