۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶
در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد؛

پخش زنده ترتیل قرآن از حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات آستان قدس رضوی از پخش زنده مراسم ترتیل قران کریم در مسجد گوهرشاد از شبکه های سراسری سیما خبرداد.
حرم رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغ و ارتباطات آستان قدس رضوی، نهم مرداد در نشستی مطبوعاتی به تشریح برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان از ایام الله وفرصتی مناسب برای تهذیب نفس و تعالی روح است.

وی، وجوب روزه در این ماه را موجب منت و لطف خدا بر انسان‌ها دانست و افزود: باید تلاش کنیم از کسانی نباشیم که جز گرسنگی و تشنگی بهره‌ای از رمضان نبرده‌اند. قدر این فرصت را تنها افرادی می دانند که به عمق و معرفت این ماه پی برده باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از رویکردهای اصلی ما در برنامه های فرهنگی تبلیغی، مانوس کردن مخاطبان با قرآن است چرا که فساد و انحطاط بشریت در عصر کنونی ناشی از مانوس نبودن با این کتاب مبین الهی است.

وی با تأکید بر ضرورت خواندن، تدبر و عمل به قرآن ابراز داشت: قران باید مورد عمل قرار گیرد تا مایه سعادت انسان شود و جامعه اسلامی ممتاز باشد.

معاون تبلیغ و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به شب‌های قدر تصریح کرد: بزرگان یک سال را احیا نگاه می‌داشتند تا شاید شب قدر را درک کرده باشند.

وی با پیش‌بینی حضور نیم میلیون زائر در برنامه‌های قرآنی حرم مطهر گفت: در مجموع روزانه ده برنامه ترتیل با حضور 70 قاری ممتاز در حرم مطهر برگزار می شود که از این میان، ترتیل مسجد گوهرشاد بعد از نماز صبح از شبکه یک به طور مستقیم و ترتیل بعد از نماظ ظهر این مسجد با یک ساعت تأخیر از شبکه سه پخش خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین محافل انس با قرآن هرشب دز ایوان مقصوره گوهرشاد و 85 پایگاه قرانی در 40 مسجد سطح شهر دایر است.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه بانوان با حضور اساتید خواهر از ساعت 1 صبح هر روز آغاز می شود گفت: تفسیر حجت الاسلام قرائتی هر شب تا نیمه اول ماه مبارک رمضان ساعت 9 و سی دقیقه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور حجج اسلام ماندگاری، اشرفی، دهشت، شریعتی، سیدابادی، حاج علی اکبری و جعفر طباطبایی در برنامه های حرم مطهر در ماه رمضان خاطرنشان کرد: شرح نهج البلاغه نیز بعد از نماز ظهر در ایوان مقصوره برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ و ارتباطات آستانقدس رضوی با بیان اینکه بیان احکام و اعمال و آداب ماه رمضان به طور جدی در دستور کار است افزود: ترتیل قرآن کریم، بیان احکام و سخنرانی ویژه عرب زبان ها در صحن غدیر، برنامه های اردوزبانان شامل حلقه های معرفت، بیان احکام و سخنرانی، تبیین سیره رضوی در صحن کوثر و رواق دارالرحمة و برنامه آذری ها در رواق غدیر اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در طرح اکرام رضوی نیز هر روز پیش از افطار برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه از سوی این معاونت اجرا می شود یاداور شد: امسال برای نخستین بار اتاق گفتگوی پالتاک به زبان عربی فعال شده و پخش زنده دعای افتتاح را نیز خواهد داشت./930/پ202/س
ارسال نظرات