۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۸۷۴
برای نخستین بار در کشور؛

نصب اذان گوی هوشمند در مساجد تبریز

خبرگزاری رسا ـ شهردار تبریز گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بالغ بر 30 مسجد و بوستان سطح شهر تبریز به سیستم اذان گوی اتوماتیک و هوشمند مجهز شدند.
مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست از مسجد معجزلرچوستدوزان در سخنانی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ نماز و انجام این فریضه الهی در اول وقت اظهار داشت: این اقدام در راستای ایجاد فضای معنوی در شهر تبریز به عنوان پاییتخت جهان تشییع انجام گرفته است.

وی همچنین با اعلام این‌که در همه پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر نمازخانه احداث می‌شود، خاطر نشان کرد: با احداث این نمازخانه‌ها مسافران، گردشگران و نیز شهروندان ضمن استفاده از فضای سبز پارک‌ها و امکانات آن، امکان انجام فریضه نماز اول وقت را نیز داشته باشند.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به مشخصات فنی سیستم‌های اذان گوی هوشمند گفت: از مشخصه‌های مهم این سیستم‌ها می‌توان به پخش قرآن و دعا قبل و بعد از اذان و نیز تنظیم اتوماتیک وقت شرعی و قابلیت پخش اذان با صدای موذن‌های برتر کشور اشاره کرد.

نوین اظهار امیدواری کرد، به زودی همه مساجد و بوستان‌های شهر تبریز به سیستم اذان گوی هوشمند مجهز شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: با ایجاد سرویس اینترنت بی‌ سیم برای استفاده گردشگران و شهروندان در پارک ائل‌گلی تبریز، شاهد بهره‌برداری از نخستین اینترنت پارک کشور در شهر تبریز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، اقدام به بسترسازی برای ایجاد این سرویس کرده و در مدت 10 روز دو فرستنده، هرکدام با پوششی به شعاع 300 متر کروی در ضلع شرقی و جنوبی ائل‌گلی نصب شد و از این پس هموطنان عزیز می‌توانند به صورت رایگان از طریق رایانه و تلفن همراه خود به اینترنت رایگان در ائل‌گلی دسترسی داشته باشند.

شهردار تبریز همچنین اظهار امیدواری کرد، به زودی در دیگر بوستان‌ها و اماکن دیدنی شهر تبریز نیز امکان استفاده از اینترنت بی‌سیم برای گردشگران و شهروندان فراهم خواهد شد./935/د103/س
ارسال نظرات