۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۸۸۴
عضو شورای سومین جشنواره عکس رضوی:

جشنواره رضوی مروج فرهنگ اسلام و شیعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاستگذاری سومین جشنواره سراسری عکس رضوی، این جشنواره را مروج فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ متعالی شیعه عنوان کرد.
حرم رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان شرقی، بهزاد پروین قدس با اشاره به شاخص‌های هنر ارزش مدار اظهار داشت: هنر تبلور جمال حق بوده و تهذیب نفس،‌ پاکی و زلالی، معرفت جویی، کمال طلبی و تعهد می تواند اسباب تحقق هنر ارزش مدار باشد.

وی افزود: هنر ارزش محور و متعالی تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ اهل بیت‌(ع) احیا شده و می‌تواند محملی برای معراج به آسمان کمالات انسانی باشد.

پروین قدس برگزاری جشنواره رضوی با گستره بین المللی را فرصت مغتنمی برای اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: جشنواره رضوی تنها جشنواره دررابطه با اهل بیت (ع) است که به صورت منسجم و یکپارچه در داخل و خارج از کشور برگزار می شود و این امر مستلزم دقت و ژرف نگری بیش از پیش مسوولان برگزار کننده این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره با رویکردی جدید زمینه ساز ظهور آثاری ماندگار در حوزه فرهنگ اهل بیت (ع) و در راس آن فرهنگ رضوی است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره عکس رضوی، برگزاری این جشنواره را از دستاوردها و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت (ع) هنر انقلاب اسلامی است و در این میان هنرمندان همواره پرچمدار این حرکت عظیم بوده اند.

وی فرهنگ رضوی را پل پیوند به فرهنگ انتظار دانست و افزود: هنرمندان با متوجه کردن دل و فکر به انوار تابناک امامت و ولایت روح و جان خود را صیقل می دهند و در این راستا بصیرت، شناخت،‌اخلاص و معرفت هنرمند می تواند تولید اثری ماندگار و فاخر را رقم بزند.

پروین قدس با اشاره به توانمندی و پتانسیل غنی استان و برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه هنر عکاسی اظهار داشت: با اندک تاملی در کارنامه عملکرد هنرمندان استان در عرصه عکاسی و درخشش های متعدد و پی در پی آنان در عرصه های داخلی و بین المللی، برگزاری جشنواره عکس رضوی در آذربایجان شرقی می تواند در رشد و بالندگی بیش از پیش این هنر در استان و کشور موثر باشد.

براساس این گزارش نهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) همزمان با میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با گستره ملی و بین‌المللی در سی و دو استان و 22 کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری عکس رضوی نیز از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات