۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۸۹۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش روحانیان میانه و آیین ختم قرآن در امامزاده سیدمحمد مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: اعزام 125 روحانی و مبلغه برای تبلیغ امور دینی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی این شهرستان در ماه مبارک رمضان آغاز شد.

حجت الاسلام علی امیری افزود: این تعداد روحانی شامل 75 مبلغ بومی و 50 نفر اعزامی از حوزه علمیه قم و طرح هجرت دفتر تبلیغات اسلامی قم هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج نفر مبلغه مسایل دینی و شرعی را تبلیغ می کنند، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بیان احکام ، برگزاری جلسات تلاوت و تفسیر مفاهیم قرآنی در راس برنامه های مبلغان قرار دارد.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه در طول این ماه مبارک محافل متعدد انس با قرآن کریم در تمامی مساجد برگزار می شود، گفت: برگزاری ویژه برنامه های شب های قدر، مسابقات فرهنگی، برپایی نماز جماعت در کلیه مساجد، بازدید مسؤولان از مساجد از دیگر برنامه های مهم پیش بینی شده در ایام پرفضیلت است.

تاکید امام جمعه میانه بر ضرورت توجه به فرائض دینی

حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه بر ضرورت توجه جدی اقشار مختلف مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق بارز و برتر صدقه در جامعه اسلامی است و نتیجه ترک این فریضه مهم جرات و جسارت پیداکردن افراد در مقابل گناه و از بین رفتن قبح مفاسد خواهد شد.

همایش ائمه جماعات میانه برگزار شد

همایش ائمه جماعات، انجمن های اسلامی و هیئت امنا مساجد و مسؤولین پایگاه های بسیج شهرستان میانه در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد

حجت الاسلام علی اصغر صیادی، رییس اداره تبلیغات اسلامی میانه در این همایش طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مساجد محل تربیت نسل های مختلف و پناهگاه امور دینی و دنیوی و محل قیام برای خدا، عبادت و خیزش های بزرگ اسلامی در طول تاریخ است.

وی از متولیان مساجد به خصوص انجمن های اسلامی و هیئت امنا خواست از روحانیان و مبلغان برای حضور و تبلیغ در مساجد دعوت به عمل آورده و هیچ مسجدی در ماه رمضان بی بهره از وجود معنوی امام جماعت روحانی نباشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه در ادامه گفت: مجالس ترحیم در ماه رمضان به گونه ای نباشد که برنامه سخنرانی و اقامه نماز جماعت را تحت الشعاع قرار دهد.

برنامه ختم قرآن در امامزاده سید محمد شهرستان مراغه

حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ قرآنی و ارج نهادن به اهداف والا و آسمانی این کتاب مقدس در بین جامعه بویژه جوانان در امامزاده های سید محمد و ابراهیم چکان این شهرستان برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه اظهار داشت: همه روزها در این مکان ها نمازهای ظهر و شب، سخنرانی توسط روحانیان، ختم قرآن، نمازهای یومیه و ادعیه خوانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم ختم قرآن فقط در امامزاده سید محمد این شهرستان برگزار می شود، گفت: در این آیین برادران و خواهران علاقه مند به فعالیت های قرآنی از ساعت 18 تا 20در محل مذکور حضور یافته و هر روز یک جزء از کلام الله مجید را تلاوت خواهند کرد.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: این آیین با همکاری این اداره و موسسه قرآنی تسنیم این شهرستان برگزار و در میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) نیز مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور یکی از قاریان مصری انجام می شود./935/د102/س
ارسال نظرات