۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۹۰۷
مدیرکل تبلیغات گیلان:

شناخت و پاسخگویی به شبهات از وظایف مهم مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات گیلان با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه اعتقادات دینی ما از سوی دشمن ترویج می شود، افزود: شناخت و پاسخگویی این شبهه ها یکی دیگر از وظایف مبلغان دینی است که نباید از آن غافل بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع هیأت امنای مساجد رشت با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به نقش مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که مساجد همواره مهم ترین پایگاه در تقویت باورهای دینی جامعه بوده و هستند، گفت: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است.

وی با بیان این که مساجد در دین مبین اسلام افزون براین که جایگاهی برای رسیدن به قرب الهی بوده است، مکانی برای رسیدگی به بسیاری از امور مسلمانان محسوب می شد، ادامه داد: نبی مکرم اسلام نیز بسیاری از امورات مردم را در صدر اسلام در مساجد رسیدگی می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که در هر دوره و زمانى و به هر صورت مسجد نقش عظیم در گسترش تعالیم انسان ساز اسلامى بروز داده است، ادامه داد: مساجد همواره به عنوان مکانى مقدس و ملجأ شایسته محل عبادت و نیایش جهاد و اجتهاد و نشر و تعلیم علم و دانش بوده است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مسجد النبى در مدینه نخستین پایگاه علمى، سیاسى، اجتماعى و حکومتى اسلام به شمار مى رفت، گفت: مسجد در اسلام هیچ گاه تنها محل عبادت و نماز نبوده بلکه همواره مرکز آموزش و انسان سازى، سیاست و حکومت نیز بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: از طریق این پایگاه های ارزشمند دینی روح معنویت و تعبد بر جسم جامعه دمیده می‌شود و مبانی جهان‌بینی و ایدئولوژیکی مسلمانان تقویت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برتقویت برنامه های دینی و فرهنگی در این ماه مبارک تأکید کرد وگفت: برنامه های مساجد باید به گونه ای باشد تا زمینه جذب جوانان و نوجوانان به این پایگاه های دینی و فرهنگی را فراهم کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، نقش امام جماعت درهدایت برنامه های دینی و فرهنگی مسجد را مهم ارزیابی کرد و افزود: امام جماعت در هر مسجد عاملی مهم در پیشرفت و ترقی مسجد به شمار می‌رود و چنانچه دارای شرایط لازم باشد، تأثیری بسزا در تحولات مثبت در جوانان و در نتیجه گرایش آنان به مساجد خواهد داشت.

حجت الاسلام یاری، توانایی علمی، بیان شیوا وساده، ابتکار و خلاقیت، احترام و تواضع، آراستگی ظاهری و دارا بودن دانش لازم را از جمله مهم ترین ملاک های یک امام جماعت مسجد به منظور جذب جوانان دانست وخاطرنشان کرد: یک امام جماعت باید با بهره گیری از این توانایی های خود زمینه ای را فراهم کند همه جوانان و نوجوانان جامعه حضوری چشمگیر در سطح مساجد داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود دشمنان اسلام امروز همه توان خود را برای بی هویت کردن نسل جوان جامعه اسلامی به کار گرفته اند، گفت: ترویج اندیشه های انحرافی، خرافه و بدعت تنها بخشی از تلاش آنها برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان است که روحانیان و مبلغان دینی باید تقویت ارتباط خود با نسل جوان آنها را از این توطئه بزرگ با خبر سازند.

مدیرکل تبلیغات گیلان با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه اعتقادات دینی ما از سوی دشمن ترویج می شود، افزود: شناخت و پاسخگویی این شبهه ها یکی دیگر از وظایف مبلغان دینی است که نباید از آن غافل بود./950/پ202/ع

ارسال نظرات