۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۹۱۴
امام جمعه موقت رشت:

تقویت معرفت دینی نسل جوان در ماه رمضان وظیفه مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت به نقش مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مبلغان در ماه مبارک رمضان معرفت دینی مردم به ویژه نسل جوان را تقویت کنند.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت، امروز در جمع تعدادی از روحانیان به تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به فضائل و برتری های این ماه اشاره کرد و با بیان این که مسلمانان باید همه تلاش خود را برای بهره‌برداری معنوی از این ماه با عظمت به ویژه در شب‌های قدر به کار گیرند، گفت: ماه رمضان ماهی است که طبق فرموده پیامبر دارای نسیم رحمت ویژه الهی است و باید با روزه و انجام اعمال عبادی خود را در معرض این عنایت الهی قرار دهیم.

وی، ضیافت الهی در ماه رمضان را به معنای دعوت عمومی خدا از تمام مردم حتی گناهکاران عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه دعا، نیایش و استغفار و توبه برای قرب به درگاه الهی است.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، تقوا را مطابق مهم‌ترین فلسفه و ثمره روزه‌داری دانست و اضافه کرد: اگر اعضای بدن انسان روزه‌دار، همچون گوش و چشم، با تقوا نباشد و لایق حضور در محضر الهی نباشد زحمات گرسنگی و تشنگی ماه رمضان او از بین می رود؛ زیرا هیچ عملی بدون تقوا پذیرفته نیست.

وی، روزه داری را به معنای امانت‌داری و جزای آن را طبق حدیث قدسی، خود خدا عنوان کرد و افزود: در واقع انسان در ماه رمضان یاد می گیرد که امین نعمت های الهی باشد و در نتیجه افزون بر اندام شخص روزه‌دار اندیشه و فکرش نیز روزه دار است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به آثار تربیتی فراوان ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: کسی که روزه می گیرد و به صورت آشکار و پنهان از روزه خود محافظت می کند در میان مردم و جامعه قابل اطمینان است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، مهم ترین درس روزه داری را بازداشتن انسان از آنچه اسلام ما را از آن بازداشته است عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد فردی روزه داری تقویت اراده و خود‌باوری در انجام کارهای گوناگون است.

وی با تاکید بر تلاوت و فهم قرآن در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: بهار قرآن در ماه مبارک رمضان است و باید از نشستن در مراسم‌های قرآنی بهره برد؛ زیرا تأثیرات روحی و هدایتی فراوانی دارد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه سخنان خود به نقش خطیر روحانیت در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: مبلغان دینی باید در این ماه پر فضیلت در جهت تعمیق باورهای دینی مردم نهایت استفاده را انجام دهند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، افزود: بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است. 

وی با تأکید بر این که مبلغان دینی باید در ماه مبارک رمضان معرفت دینی مردم به ویژه نسل جوان را تقویت کنند، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان درهاب رحمت الهی به روی همگان باز است و ما باید از این فرصت به دست آمده در جهت کسب توسعه سفر آخرت بهره گیریم./950/پ202/س
ارسال نظرات