۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۹۲۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

مبلغان به تشریح خدمات نظام اسلامی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خوی خطاب به روحانیون اظهار داشت: تشریح خدمات نظام جمهوری اسلامی و تبیین مواضع ولی امر مسلمین از موضوعات اولویت دار تبلیغی در ماه مبارک رمضان است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در همایش روحانیون شهرستان خوی که در دفتر امام جمعه تشکیل شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، رسالت روحانیت را در ماه مهمانی خدا مضاعف ارزیابی کرد.

وی در ادامه موضوعات اولویت دار تبلیغی را مورد بررسی قرار داد و گفت: تبیین معارف دینی، تشریح فلسفه روزه، بیان احکام، تفسیر قرآن، افشاء توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین، تشریح خدمات نظام جمهوری اسلامی و تبیین مواضع ولی امر مسلمین را می توان از موضوعات اولویت دار تبلیغی در طول ماه مبارک رمضان برشمرد.

امام جمعه خوی از روحانیون شهرستان درخواست کرد: همکاری با کمیته امداد، ستاد زکات، طرح تذکر لسانی در طول ماه مبارک رمضان و راه اندازی جلسات آموزش قرآن برای نوجوانان در ماه مبارک رمضان را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با اشاره به قیام های مردمی در چند کشور اسلامی خاطر نشان کرد: در طول سالیان متمادی حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان نوعاً زیر سلطه استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای آنان بودند که اکنون به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد خیزش انقلابی مسلمانان علیه حاکمان مستبد و اربابان خارجی آنان هستیم.

رییس حوزه‌های علمیه خوی رسالت روحانیت در جهان اسلام را در افشای این توطئه‌ها و آگاه‌سازی مسلمانان سرنوشت‌ساز دانست و بیان داشت: استکبار جهانی جهت به انحراف کشاندن مبارزات حق طلبانه مسلمانان به مشابه سازی، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، نفوذ در میان رهبران مبارزین و همچنین تحمیل مهره‌های خود بر مردم متوسل شده است که افشای این توطئه‌ها رسالت روحانیت را مضاعف می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر به روز ساختن محتوای خطابه‌ها و پر‌بارکردن سخنرانی‌ها برای جذب حداکثری مردم به ویژه قشر جوان به مساجد خاطر‌نشان کرد: با توجه به این که مساجد از ابتدای اسلام تاکنون سنگر مسلمانان بوده و هست؛ از این رو ضرورت دارد روحانیت در حفاظت و حراست از این سنگر در ابعاد مختلف بکوشند.

گفتنی است، امام جمعه و رییس حوزه‌های علمیه خوی در پایان جلسه در قالب پرسش و پاسخ به سؤالات روحانیون پاسخ داد./938/پ202/س

ارسال نظرات