۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۹۵۰

اعلام ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ سلسله جلسات اخلاقی و مناجات ابوحمزه ثمالی روزهای ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه بناب برگزار می‌شود.
حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های متعددی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب برگزار می شود.

سلسله جلسات اخلاقی و مناجات ابوحمزه ثمالی از ساعت یک بامداد تا سحرگاه هر روز ماه مبارک رمضان در حسینیه حوزه علمیه بناب برگزار می شود.

طی این جلسات آیت الله عبدالمجید بنابی، استاد اخلاق و تولیت حوزه علمیه برادران بناب به تشریح فضایل و رذایل اخلاقی از دیدگاه قرآن، ادعیه و احادیث می پردازد.

همچنین طرح تحقیقات تابستانی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب که اواسط تیر‌‌ماه سال‌جاری با حضور طلاب پایه‌های اول، دوم و سوم آغاز شده در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

این طرح هر ساله، در راستای کاربردی کردن دروس برنامه ‌ای، ویژه طلاب پایه های اول، دوم و سوم برگزار می‌ شود که طی آن طلاب فعالیت‌های پژوهشی متنوعی را در عرصه ادبیات، نحو، منطق و دروس جنبی حوزه انجام می ‌دهند و با ارائه مقاله و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، به جمع‌بندی و نظام‌‌مند‌کردن مسائل این دو علم که در سال گذشته فرا گرفته اند، می‌پردازند.

بنا به گزارش خبرنگار رسا، طرح تحقیقات تابستانی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب فضایی مناسب جهت مباحثه طلاب و همچنین آشنایی آنان با فضای مجازی و سایبر و برگزاری کارگاه‌های منطق و ادبیات خواهد بود.

طلاب علوم دینی که در طول دوره از حضور شبانه روزی استادان خود در حوزه بهره مند هستند، در کارگروه‌ های پژوهشی به جمع‌بندی و نظام‌‌مند کردن مسائل علمی و تحقیقی خود پرداخته و در کنار حلقه‌های علمی، در سلسله نشست‌‌های جریان‌شناسی برای آشنایی با جریان‌های فکری و فرهنگی شرکت می کنند./935/پ203/س
ارسال نظرات