۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب در برابر‌ هجمه عقیدتی دشمنان مسؤول هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین بنابی گفت: طلاب حوزه‌های علمیه نباید تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند، چراکه دشمنان از هر کمبود و نقطه ضعفی برای ضربه به اسلام استفاده می کند.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، امروز در جمع طلاب، روحانیان و مبلغان این مرکز علوم اسلامی اظهار داشت: تبلیغ در ماه مبارک رمضان ظرافت‌های خاص خود را دارد که باید مبلغان توجه ویژه ای به این اصول داشته باشند.

وی خلوص نیت، خوش رویی، صبر و بهره‌مندی از اطلاعات به روز را از ‌اصول اساسی تبلیغ دانست و خاطر‌نشان کرد: مبلغان ماه مبارک رمضان اگر نیتی غیر از تقرب به درگاه الهی و تبلیغ دین خدا داشته باشند، نه تنها تبلیغ اثرگذاری نخواهند داشت، بلکه بی‌فایده به حال خود نیز خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی خوش خلقی و گشاده‌رویی را اصلی مهم و مورد تاکید در تبلیغ دانست و گفت: جوانان مشتاق هم صحبتی با روحانیان خوش خلق و مهرورز هستند، پیامبر اکرم(ص) نیز مبانی دین مبین اسلام را با اخلاق حسنه تبلیغ می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه بنابی در ادامه با تأکید بر صبر در برابر مشکلات و سختی‌های تبلیغ در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان، خطاب به مبلغان دینی اظهار داشت: قبل از حضور در مجالس مذهبی و سخنرانی باید پیش مطالعه و اطلاعات به روز از جریانات و مسائل جاری کشور و جهان اسلام داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه نباید تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند، چراکه دشمنان از هر کمبود و نقطه ضعفی برای ضربه به اسلام استفاده می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سربازی امام زمان(عج) را توفیقی بزرگ برای طلاب و روحانیان دانست و خاطر‌نشان کرد: پایان سال تحصیلی به معنای پایان دروس حوزوی نیست؛ از این رو طلاب بایستی برای آمادگی بهتر در سال تحصیلی آینده از فرصت سه ماهه تابستان نهایت استفاده را داشته باشند.

تولیت حوزه های علمیه بناب ساده زیستی و قناعت را سبب گرایش مردم به روحانیان و ایجاد ارتباط صمیمی با مبلغان و حوزویان دانست و اظهار داشت: فرد فرد مبلغان و روحانیان به عنوان مرزبانان عقیدتی مردم در برابر هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان مسؤول هستند.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 400 طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در 9 پایه تحصیلی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

همزمان با ماه مبارک رمضان80 مبلغ به روستاها، بخش‌ها، مساجد و برخی از ادارات بناب اعزام شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات