۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۹۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح تفسیر کوتاه در کانون های مساجد و اعلام نفرات برگزیده بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز در جمع بسیجیان تبریز اظهار داشت: هم اکنون دشمنان انقلاب در عرصه جنگ نرم، ارزش‌ها و باورهای دینی را هدف قرار داده اند که بهترین راه مقابله با آن شناخت و بصیرت معنوی آحاد مردم است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان نظام در همه عرصه ها از جمله اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی کشور را تهدید می‌کنند که ملت ایران برای مقابله با این تهدیدات باید با بیداری و آگاهی، آمادگی همه جانبه داشته و با بصیرت حرکت کنند.

پورجمشیدیان، تبعیت محض از ولایت فقیه را عامل بصیرت افزایی ملت و تحکیم پایه‌های انقلاب دانست.

وی گفت: روشنگری و بصیرت بخشی به عموم مردم اقتدار و عزت انقلاب را بیشتر می کند که در این راستا همه اقشار مختلف باید بصیرت و آگاهی خود را تقویت نمایند چرا که این روشنگری و بصیرت باعث شکست دشمنان در تمامی عرصه‌ها خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطر‌ نشان کرد: بسیجیان با تبعیت محض از ولایت، ضمن بر طرف کردن فتنه‌ها، با ایجاد بصیرت در جهت آگاهی بخشی به عموم اقشار جامعه، تلاش می کنند.

کلیبر در راه اندازی کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی اول شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر اعلام کرد:این شهرستان با راه اندازی 45 کانون فرهنگی و هنری مساجد مقام اول استانی را به خود اختصاص داد.

سید حجت حسینی پی شاز مساجد را کانون هدایت و ارشاد جامعه عنوان کرد و افزود: ارتباط بیش از پیش افراد جامعه با مسجد و تحکیم پایه های اعتقادی جوانان و نوجوانان زمینه تعالی و رشد جامعه را در مسیری صحیح فراهم می آورد.

وی اظهار داشت: مسجد محوری اولویت کاری اداره ارشاد اسلامی است و تاکنون در 20 درصد از مساجد شهری و 80 درصد از مساجد روستایی شهرستان کلیبر کانون های فرهنگی و هنری تاسیس و تجهیز شده اند.

حسینی با اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان داشت: تهیه و توزیع کتب کمک درسی، آموزشی و مذهبی، آموزش مدیران مسوول کانون ها و استمرار طرح تلاوت نور از مهمترین فعالیت های این کانون ها محسوب می شود.

اعلام نفرات برگزیده بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

میر احمدحسینی، رئیس اداره عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این دور از مسابقات در آستانه ماه مبارک رمضان با رقابت بیش از 180 نفر در محل نمازخانه سازمان و مجتمع شهیدکسایی انجام پذیرفت، گفت: در میان خواهران در رشته ترتیل دل آرام شمس آذران، نرگس عاشقی نژاد و عزیزه چراغی سرای نفرات اول تا سوم، در رشته حفظ یک جزء دل آرام شمس آذران و راضیه جلالی، در رشته حفظ 5 جزء عزیزه چراغی سرای و لیلا زمانی نفرات اول و دوم و در تفسیر قرآن وجیهه عبدل زاده و در ترجمه قرآن مهناز جلیلی توانستند مقام های نخست را از آن خود سازند.

وی با بیان اینکه در رشته ترتیل و حفظ یک جزء از میان فرزندان دختر، فاطمه حسن زاده توانست رتبه اول را از آن خود سازد، افزود: در رشته ترجمه قرآن نیز معصومه جبرائیلی و در رشته حفظ چهل حدیث پریسا شادمند اول شدند.

رئیس اداره عقیدتی سازمان با اشاره به اینکه در میان همکاران مرد در رشته قرائت حیدرعلی ذوالفقاری مقام اول را کسب کرد، یادآور شد: در رشته ترتیل نیز مسعود احمدی، در رشته حفظ یک جزء محسن وثوق، در ترجمه قرآن اصغر همدست و در تفسیر قرآن نیز احد نورانی توانستند مقام نخست را از آن خود سازند.

وی با اشاره به اینکه در جمع فرزندان پسر همکاران سازمان در رشته قرائت سید محمد عظیمی و در رشته ترتیل سجاد کاظمی رتبه نخست را از آن خود ساخته اند، ادامه داد: در رشته حفظ یک جزء نیز سعید کاظمی، در رشته حفظ 10جزء مهدی اباذری، در رشته ترجمه قرآن هادی راوندی و در حفظ چهل حدیث محمدرحمانی رتبه نخست این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

در بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، 180 نفر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه به همراه خانواده هایشان در بخش های قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم، تفسیر و حفظ قرآن کریم، جمعاً 9 رشته و در دو بخش خواهران و برادران به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است، منتخبان این دوره به مسابقات کشوری که درمسجد مقدس جمکران برگزارخواهد شد، اعزام می شوند.

طرح تفسیر کوتاه در کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود

کارگاه آموزشی مجریان طرح تفسیر کوتاه دهم ماه جاری به همت کانون فرهنگی هنری و تخصصی قرآن طفلان مسلم و با حمایت و همکاری دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به اجرا در آمد و منابع آموزشی این طرح بین مربیان قرآنی توزیع شد.

اجرای طرح تلاوت قرآن در 700 مسجد، برپایی طرح تفسیر کوتاه در حدود 400 مسجد، تشکیل 105 باب کلاس و جلسه قرانی طرح 1445، تشکیل کلاسهای آموزشی قرآن در قالب طرح های اوقات فراغت بیش از 200باب کانون فرهنگی هنری و اجرای طرح تفسیر کوتاه در 65 باب از مساجد دارای کانون فرهنگی هنری از جمله دیگر برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شریق است./935/د102/س
ارسال نظرات