۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱

آغاز نام نویسی کارگاه تقریر نویسی درس خارج از شهریور ماه

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی کارگاه تقریر نویسی ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شهریور ماه از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌گیرد.
مقاله نويسي
حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری کارگاه تقریر نویسی درس خارج خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه ویژه طلاب و فضلای پایه دهم حوزه علمیه برگزار می‌شود.

وی افزود: طلاب و فضلای حوزه علمیه ، پس از ماه مبارک رمضان و در شهریورماه می‌توانند جهت نام نویسی در این کارگاه اقدام کنند که زمان و مکان نام نویسی به زودی از سوی معاونت آموزش به طلاب اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظری خاطر نشان کرد: کارگاه تقریر نویسی ویژه طلاب و فضلای پایه دهم حوزه از سال تحصیلی جدید به صورت رسمی برگزار می‌شود که ساز و کار جدید آن به زودی به اطلاع طلاب عزیز خواهد رسید.

وی با ضروری خواند برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: تاکنون این کارگاه را به صورت آزمایشی برگزار کردیم که موفقیت چشمگیری داشته است و در سال تحصیلی جدید این دوره را با گستردگی و جدیت بیشتر دنبال می‌کنیم.

مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: طلابی که دروس پایه دهم آن‌ها به پایان رسیده و آماده ورود به درس خارج حوزه شده‌اند می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند؛ در حال حاضر این کارگاه اختیاری است و در صورت تصویب معاونت آموزش این دوره برای طلاب الزامی خواهد شد.

وی گفت: در این کارگاه خلاصه نویسی، مقاله نویسی، منبع شناسی و مراجعه به منابع را به طلاب آموزش خواهیم داد.

حجت‌الاسلام نظری افزود: همچنین از دیگر مباحث کارگاه تقریر نویسی، سند شناسی به صورت رجالی است که این موضوع در درس خارج بسیار آورده می‌شود؛ ولی تاکنون روش سندشناسی به صورت کاربردی به طلاب آموزش داده نشده که با برگزاری این کارگاه طلاب به خوبی مباحث تقریرات خود را تکمیل خواهند کرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات