۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۹۸۱
دست دعا(1):

خدایا؛ مرا از روز داران واقعی قرار ده!

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علیمه قم بیان داشت: نخستین فراز دعای روز اول ماه رمضان پیرامون روزه داری واقعی است.
دعا


حجت الاسلام حسین دیلمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انسان روزه دار در ماهی که به ضیافت الهی دعوت شده است دارای وظایفی همچون روزه گرفتن، قرائت قرآن با تدبر و دعا کردن است.

وی بیان داشت: ماه رمضان دارای اعیه وارده متفاوتی و از جمله آن دعاهای روزانه است. اگرچه همیشه انسان باید دعا کند و حتی نمک طعام خود را از خدا بخواهد اما ماه رمضان فرصت ویژه دعا کردن است.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(س) بیان داشت: در رمضان درهای رحمت الهی باز و راه دروخ بسته و دعا مستجاب است.

وی اظهار داشت: دعای روز اول ماه رمضان دارای پنج فراز عالی است که روزه داران باید به معانی عمیق آن توجه داشته باشند.

این نویسنده کتاب های دینی بیان داشت: نخستین فراز دعای روز اول ماه مبارک رمضان پیرامون روزه داری واقعی است. میهمان ماه خدا در روز نخست از خداوند طلب می کند که او را جزء روزه‌داران واقعی قرار دهد که طبق بیان ائمه طاهرین(ع) دارای شرایط خاصی است.

این محقق علوم دینی با اشاره به اینکه روزه واقعی مجموعه‌ای از معارف را در خود جمع کرده است، بیان داشت: روزه واقعی با نیت خالص همراه است. روزه دار واقعی افطار و سحری را از اموال طیب و طاهر فراهم می آورد و به غذای خودش توجه دارد که خدای نکرده مال دیگری بدون جهت شرعی و قانونی وارد مالش نشده باشد.

نویسنده سالنامه غدیر بیان داشت: روزه واقعی همراه با ترک گناه است و روزه‌دار واقعی اعضا و جوارحی پاک همراه با قلبی صاف دارد.

وی بیان داشت: امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه می فرماید چه بسا روزه‌داری که فقط سهمش گرسنگی و تشنگی است. این بیان نشان از مقبول نبودن برخی روزه‌ها در پیشگاه خداوند دارد.

این محقق حوزه علمیه در پایان بیان داشت: اگر روزه واقعی شد طبق حدیث پیامبر اکرم(ص) سپر از آتش جهنم خواهد شد. /909/ت303/ع

ارسال نظرات