۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۰۱۵
ویژه ماه مبارک رمضان؛

120 کرسی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان 120 کرسی ملی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در سراسر استان برگزار می‌شود.
120 کرسی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
بهروز علیزاده، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: در ماه مبارک رمضان 20 محفل انس با قران در شهرهای مختلف با حضور قاریان برجسته مصری برگزار می شود.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه اجرای یازده طرح قرآنی با رمضان، و برگزاری 350 کلاس آموزش مقدماتی قران کریم از دیگر فعالیت های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است، افزود: افراد در این کلاس ها با مفاهیم پایه روخوانی، روانخوانی و مفاهیم سطح یک کلام وحی آشنا می شوند.

علیزاده همچنین برگزاری 120 برنامه ختم کلام وحی، اجرای طرح تفسیر بینات با محوریت تفسیر سوره مبارکه «شوری» و اجرای برنامه‌های مرتبط با جشن‌های قرآن و عترت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در موسسات و مراکز قرآنی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 120 موسسه قرآنی در استان فعال است، افزود: از این تعداد 100 موسسه موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت شدند و بقیه موسسات در حال طی مراحل اداری کسب مجوز فعالیت هستند.

به گفته این مسوول، تعداد موسسات قرآنی تا پایان سال جاری به 150 باب افزایش خواهد یافت.

علیزاده، تعداد خانه های روستایی فعال درسطح استان را 100 باب ذکر و خاطرنشان کرد: این تعداد تا پایان سال جاری به 150 باب افزایش می یابد.

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: با تخصیص نیم درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به فعالیت های قرآنی پیش بینی می شود شاهد جهش خوبی در بودجه فعالیت های قرآنی و به تبع آن اجرای کیفی برنامه های فرهنگی و قرآنی در سال جاری باشیم./936/پ202/س
ارسال نظرات