۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۰۵۹
قاضی دیوان عالی کشور؛

قانونی برای حمایت از آمران به معروف تصویب شود

خبرگزاری رسا ـ قاضی دیوان عالی کشور گفت: در زمینه کاهش جرم و انحراف نباید به کار فرهنگی بسنده کرد بلکه باید با استفاده از اهرم قانون نیز به این هدف جامه عمل پوشاند.
حجت الاسلام رزاقي


حجت‌الاسلام عزیزالله رزاقی، استاد حوزه و دانشگاه و قاضی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: قانون‌گذاری در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر الزامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در سال 61 قانونی داشتیم که از امران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کرد و امر به معروف و نهی از منکر را جزء علل موجهه جرم قرار داده بود اما متاسفانه این قانون حذف شد.

قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه پس از حذف این قانون در سال 61 با مشکل مواجه شدیم بیان داشت: باید با قانونگذاری کاری کنیم تا افراد جرات هیچ اقدامی علیه آمران به معروف نداشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که جامعه با به کار بستن آن حیات اجتماعی سالم خود را تامین کند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود تا مجرمان همواره نگاهی را به دنبال خود ببینند و از ارتکاب جرم خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند توجه جدی مردم و مسؤولان است، اظهار داشت: امر به معروف کمک می‌کند تا جامعه در مسیر خود کمتر با چالش‌های اخلاقی روبرو شود و در صورت اشتباه نیز از پافشاری بر خطا و ادامه مسیر نادرست خودداری ورزد.

این استاد حقوق جزا بیان داشت: صدا و سیما وظیفه دارد تا با به کارگیری نیروهای خود و در اختیار گذاشتن وقت برای مسؤولان آگاه انتظامی و قضایی، مردم را با آگاه‌سازی و دانش بخشی از حرکت به سمت انحراف پرهیز دهد.

این استاد حقوق حوزه و دانشگاه بیان داشت: توسعه فکر و فرهنگ قانونی در برنامه‌های رسانه ملی می‌تواند کمک موثری در کاهش جرم داشته باشد و قوه قضائیه را در هدف پیشگیری از وقوع جرم یاری دهد.

وی اظهار داشت: در زمینه کاهش جرم و انحراف نباید به کار فرهنگی بسنده کرد بلکه باید با استفاده از اهرم قانون نیز به این هدف جامه عمل پوشاند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان پیشگیرانه از وقوع جرم و تخلف و کج روی در جامعه باید جدی گرفته شود و پیشگیری به یک اصل نهادینه تبدیل شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات