۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۰۶۳
آیت الله شبستری:

پاییندی به احکام اسلامی سبب جلوگیری از تضییع حقوق مظلومان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این که اسلام منشور حقوق بشر در جهان است، گفت: احکام اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از تضییع حقوق مظلومان است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای هیأت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، اظهار داشت: اسلام دین مساوات، برادری، عدالت و منطق است، هر گونه مجازات، حقوق و قانونی که در این دین مبین برای انسان‌ها در نظر گرفته شده، دارای حکمت و فلسفه است.

آیت الله شبستری با اشاره به تبلیغات سوء غرب علیه برخی مجازات های اسلامی در قوانین دینی در اسلام گفت: احکام اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از تضییع حقوق مظلومان است، مجازاتی را که برای اراذل و اوباش، قاچاقچیان و قاتلان تعیین شده، بر اساس حدود و قوانین منطقی اسلام است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که اسلام منشور حقوق بشر در جهان است، گفت: تأسف‌بار است که مدعیان حقوق بشر در غرب خود بزرگ‌ترین ناقضان آن هستند، از این رو تشکیلات قضایی بایستی بدون توجه به تبلیغات سوء رسانه‌های غربی با خشونت و ناعدالتی مبارزه کند، چراکه وضعیت حقوق بشر در غرب اسفناک است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این‌که غرب با حاکمیت اسلام و اندیشه دینی مشکل دارد، اظهار داشت: مسؤولان تشکیلات قضایی به بهانه‌تراشی و ایرادات حقوق بشری غرب توجه نکنند چرا که این افراد به تمام مواضع کشورمان ایراد وارد می‌کنند و غرب خود در مورد مجازات‌‌ها خصوصاً در مسائل سیاسی به صورت افراطی عمل می‌کند.

آیت الله شبستری خواستار تبیین فلسفه و عمق حقوق بشر اسلامی میان جوامع و ملل مختلف شد و تصریح کرد: از دیدگاه اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار همه در برابر قانون یکسان هستند و تنها معیار برتری بر اساس تقوا است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که غرب از درک عمق توجه مبانی اسلامی نسبت به حقوق بشر غافل است، تصریح کرد: رشد جرائم اخلاقی، بی بند و باری، تزلزل بنیان خانواده، نادیده گرفتن حقوق زن و مرد، گسترش فساد و قتل نتایج حقوق بشر از نوع غرب در کشورهای اروپایی و آمریکا است./935/پ202/س
ارسال نظرات