۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۰۷۹

حزب الله لبنان ادعای دادگاه بین المللی حریری را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان ادعای دادستان دادگاه بین المللی دادگاه رفیق حریری را به شدت تکذیب کرد.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای رسمی، ادعای عصر روز گذشته دفتر دانیل بلمار، دادستان دادگاه بین المللی دادگاه رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را مبنی بر اینکه وی در حال بررسی مواردی است که نماینده ای از سوی حزب الله در روز 13 جولای شخصاً به وی تحویل داده است به شدت تکذیب کرد.

این بیانیه که کمتر از یک ساعت پس از انتشار این خبر از سوی حزب الله لبنان صادر شد به شدت این خبر را که از سوی بلمار در چند رسانه بازتاب یافته بود تکذیب و تاکید کرد که هیچ نماینده ای از این حزب هیچ سند و مدرکی را در چارچوب تحقیقات ترور رفیق حریری، شخصاً به هیچ شخصی در دفتر دانیل بلمار تحویل نداده است.

این بیانیه تصریح کرد: آن چه اتفاق افتاده تحویل نسخه ای مکتوب از سخنرانی سید حسن نصرالله به قاضی سعید میرزا، دادستان لبنان بوده که این امر نیز بنا به درخواست شخص وی انجام شده و دادستان قبلاً هم متن سخنان دبیر کل را درباره شواهد و قرائن ترور حریری درخواست کرده و تحویل گرفته بود.

حزب الله در پایان بیانیه خود برای چندمین بار اعلام نمود که مستندات خود را تنها به مقامات قضایی لبنان تحویل می دهد و لا غیر و موضع این حزب در قبال عدم مشروعیت دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، واضح، اعلام شده و قطعی است./981/ب903/گ
ارسال نظرات