۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۰۸۸

شیخ توفیق العامر بار دیگر بازداشت شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه الاحساء عربستان بار دیگر و به دلایل نامعلوم از سوی مقامات سعودی بازداشت شد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء عربستان، شب گذشته در راه بازگشت به منزل پس از برگزاری نماز مغرب در مسجد ائمه بقیع (ع) بنا به دلایل نامعلوم از سوی ماموران امنیتی ناشناس بازداشت شد.

منابع حقوقی تاکید کردند که خودروی شیخ توفیق العامر را کنار جاده یافتند و هیچ خبری از وی نیست و مقامات امنیتی سعودی نیز از اعلام سرنوشت و مکان بازداشت خطیب جمعه الاحساء به خانواده وی سرباز می زنند.

برخی از نزدیکان شیخ توفیق العامر خبر دادند که روز دوشنبه احضاریه از سوی دادستان کل برای وی ارسال شده بود، ولی به دلیل شرایط نامناسب وضعیت جسمانی امکان حضور نیافت.

علت فراخوان شیخ توفیق العامر از سوی دادستان کل همچنان نامعلوم است.

خطیب جمعه الاحساء بیش از این نیز بارها از سوی مقامات سعودی بازداشت شده بود که آخرین مورد آن در ماه فوریه بود که به دلیل درخواست برپایی نظام سلطنت مشروطه و لغو تبعیض مذهبی در عربستان رخ داد.

امضای طومار از سوی 100 عالم شیعه الاحساء، پافشاری سازمان دیده بان حقوق بشر و برگزاری راهپیمایی چند هزار نفری توسط شهروندان شیعه الاحساء سبب شد تا شیخ توفیق العامر در هشتم ماه مارس از زندان آزاد شود.

وی از شخصیت های برجسته منادی حقوق بشر و آزادی های اجتماعی در عربستان به شمار می آید و با درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی، گسترش آزادی های دینی، متوقف شدن تبعیض طایفه ای و احترام به حقوق بشر در عربستان شهرت یافت./980/ب901/گ
ارسال نظرات