۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۱۰۸

مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی مهر ماه امسال در استان خبرداد.
آيت الله محمدي گيلاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منصور ایمانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی در استان خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم مهرماه امسال در رشت برگزار می شود، افزود: برگزاری این مراسم بزرگداشت یکی از مصوبه های مهم شورای فرهنگ عمومی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، همچنین از ساخت تندیس آیت الله محمدی گیلانی از سوی دبیرخانه برگزاری بزرگداشت خبر داد و گفت: این تندیس در زادگاه این روحانی برجسته و یا مرکز استان نصب خواهد شد.

ایمانی، همچنین به ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه های جنبی متنوع دیگری نیز از سوی دبیرخانه برگزاری این مراسم تدوین شده که برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این که نماینده ولی فقیه در استان نیز بر برگزاری این مراسم بزرگداشت تأکید ویژه دارند، ادامه داد: آیت الله محمدی گیلانی از جمله شخصیت های این کشور است که باید بیشتر به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به نقش برجسته آیت الله محمدی گیلانی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، افزود: ایشان افزون بر پشتوانه علمی، ‏جایگاه ویژه ای در تاریخ انقلاب دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکریم از مقام علمای دینی را یک تکلیف و ضرورت دانست و تصریح کرد: تبیین جایگاه شخصیت هایی همچون آیت الله محمدی گیلانی برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان بسیار حائز اهمیت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی با اشاره به این که آیت الله محمدی گیلانی نقش تأثیرگذاری را در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایفا کرد، ادامه داد: امروز تجلیل و تکریم از چنین شخصیت های بزرگی یک وظیفه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شخصیت هایی همچون آیت الله محمدی گیلانی را بهترین اسوه والگو برای نسل جوان جامعه امروز معرفی کرد وگفت: باید شخصیت های برجسته این کشور را بیشتر به نسل جوان معرفی کرد.

ایمانی، بزرگداشت علما و شخصیت های برجسته دینی را زنده نگه داشتن شعائر دینی دانست و تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند الگوهای بزرگی همچون آیت الله محمدی گیلانی است که باید معرفی شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات