۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴

برپایی کرسی‌ تلاوت قرآن در 40 بقعه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسوول فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با شروع ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت قرآن کریم در 40 بقعه شاخص استان دایر شده است.
 تلاوت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی با بیان این مطلب اظهار داشت: اداره فرهنگی اوقاف و امور خیریه وظیفه دارد تا با توجه به آیه «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه ریزی و تلاش نماید.

وی افزود: براین اساس در 40 بقعه استان کرسی های تلاوت قرآن در حال برگزاری است و در بقاع شاخص استان از جمله بقعه سید یاسر و ناصر در طرقبه، امامزاده محروق در نیشابور، بی بی حسنیه در تربت حیدریه، عبدالعزیز در ده سرخ، محمد عابد در کاخک گناباد، سید حمزه و سید مرتضی در کاشمر، امامزاده یحیی در سبزوار، سلطان ابراهیم قوچان و ... برنامه ریزی های قرآنی صورت گرفته است.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به برنامه های فرهنگی و قرآنی اوقاف در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است و براین اساس کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته در شهرستان های خراسان رضوی با اجرای قرائت و ترتیل خوانی یک جزء قرآن شکل گرفته است.

مسؤول فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: در هر شهرستان بصورت مجزا تبلیغاتی در این خصوص انجام شده است و امسال این کرسی ها بصورت یکپارچه در 40 بقعه آغاز شده است. /930/د103/س

ارسال نظرات