۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۱۳۵
رییس دانشگاه رضوی:

وقف حرکتی آینده‌نگرانه و هوشمندانه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: وقف، باقیات الصالحات و یک حرکت آینده نگرانه، هوشمندانه برای فرد واقف است.
وقف
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در آستانه برگزاری نخستین جشنواره تجلی وقف و بقاع متبرکه در رسانه، با بیان این مطلب اظهار داشت: وقف یک رفتار اخلاقی فوق العاده است و نشان دهنده ایمان فرد واقف به خدمت به مردم و عدم وابستگی به مادیات دنیوی است.

وی با اشاره به آثار وقف در جامعه گفت: وقف از تراکم ثروت در اختیار افراد خاص و دو قطبی شدن جامعه جلوگیری می کند، زیرا یک جامعه دو قطبی، یک جامعه رو به زوال است.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: همچنین وقف زمینه ساز گسترش عدالت در جامعه است و هر چه موقوفات زیاد شود، عدالت در جامعه بیشتر می شود.

فرزانه افزود: در اسلام برای ثروت افراد اهدافی در نظر گرفته شده و موقوفات یکی از این اهداف است تا با انجام وقف از تراکم ثروت در دست افراد خاص کاسته شود.
وی با بیان اینکه در مجموع وقف یک حرکت آینده نگرانه و هوشمندانه است، ادامه داد: در این میان رسانه ها نقش غیرقابل انکاری دارند و می توانند باور مردم را درباره وقف تقویت و یا حتی آن را تضعیف نمایند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به نقش جشنواره های وقف گفت: جشنواره باید به صورت منطقی و واقع بینانه برگزار شود تا میزان خوبی برای اظهار نظر، تبلیغ، ترویج و تحکیم فرهنگ وقف در جامعه باشد و باید از تشریفاتی برگزار کردن آن جلوگیری شود.

شایان ذکر است نخستین جشنواره تجلی وقف و بقاع متبرکه در رسانه 17 مرداد ماه 90 در مشهد برگزار می شود./930/د103/س
ارسال نظرات