۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۱۶۱
آیت الله شبستری:

دولت تاجیکستان از مسلمانان عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: چگونه است که برخی دولتمردان کشورهای آسیای میانه با مشاهده وضعیت موجود در جهان اسلام علیه مسلمانان و احکام الهی رفتار می کنند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدامات ضد دینی دولت تاجیکستان اظهار داشت: برخی از کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان در اقدامی وقیحانه و ضددینی حجاب را ممنوع کرده و از ورود جوانان زیر 18 سال به مسجد ممانعت می کنند، این در حالی است که نامگذاری اسامی اسلامی نیز بر روی فرزندان در این کشور ممنوع شده است.

وی با تاکید بر عبرت‌گیری از موج بیداری امت اسلامی و محاکمه دیکتاتورهای عرب منطقه خاطر‌نشان کرد: دولت تاجیکستان با این اقدام ضد دینی خود به حیثیت مسلمانان جهان اسلام توهین کرده و باید با عذرخواهی به آغوش اسلام بازگردد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جای بسی تعجب است که دولت تاجیکستان با احکام الهی و اسلامی مقابله می کند، در شرایطی که مسلمانان کشورهای منطقه و حتی ممالک غیر اسلامی از خواب غفلت بیدار شده و موج اسلام خواهی را به راه انداخته اند و خواستار اجرای احکام اسلام هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به محاکمه حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر گفت: چگونه است که برخی دولتمردان کشورهای آسیای میانه با مشاهده وضعیت موجود در جهان اسلام علیه مسلمانان و احکام الهی رفتار می کنند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز محاکمه علنی حسنی مبارک در قفس آهنین اظهار داشت: محاکمه حسنی مبارک درس عبرتی برای دیکتاتورهاست، چنانکه محاکمه صدام نیز عبرت آموز بود، اما هنوز برخی از سران سرسپرده منطقه از آن غافل هستند.

امام جمعه تبریز محاکمه حسنی مبارک را بر خلاف خواست شورای نظامیان مصر دانست و تصریح کرد: روند بیداری در کشورهای اسلامی متوقف نشده و محاکمه مبارک شاهدی بر این مدعا است، مسلمانان منطقه باید با الهام از آموزه های دینی در ماه مبارک رمضان و با اتحاد به مبارزات خود بر ضد استبداد و دیکتاتوری ادامه دهند.

آیت الله شبستری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی و فعالیت مبلغان و روحانیان اعزامی به سراسر مناطق کشور خاطر‌نشان کرد: روحانیت بایستی با درک مقتضیات زمان و با مخاطب‌شناسی به بازگویی احکام و مسائل جاری کشور و جهان اسلام بپردازند.

وی با تاکید بر حفظ شأن ماه مبارک رمضان گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کشور باید با تظاهرکنندگان به روزه خواری برخورد جدی داشته باشند و با هنجارشکنان اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران قاصدان امین و راویان صدیق جامعه هستند که در رشد و توسعه کشور نقشی غیرقابل انکار بر عهده دارند./935/پ201/س
ارسال نظرات