۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۱۶۴
آیت الله موسوی جزایری:

انقلابیون مصر به وعده‌ها اکتفا نکنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برگزاری دادگاه دیکتاتور مصر‌ اظهار داشت: انقلابیون مصر باید در این راه ثابت قدم و استوار باشند و از خطرات نهراسند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به لزوم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری در سطح شهر گفت: اگر کسی عذر شرعی هم داشته باشد نباید در ملا عام روزه خواری کند. هتک حرمت ماه مبارک رمضان حرام است و نیروی انتظامی بایستی با این موارد برخورد کند. هرچند مردم نیز بایستی وظیفه خود را در این خصوص انجام دهند و کسانی را که در ملا عام روزه خواری می کنند نهی از منکر کنند.

وی سپس به محاکمه دیکتاتور مصر، حسنی مبارک اشاره کرد و افزود: خداوند مردم مصر را موفق کرد که مبارک را به پای محاکمه بکشانند، خدماتی که این خبیث به اسراییلی ها کرد، خود آنها انجام ندادند؛ به همین دلیل است که آن کسی که از این واقعه خیلی ناراحت است و اشک می ریزد و حسرت می برد، اسرائیل غاصب است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تذکر ما به انقلابیون مصر این است که نسبت به اوضاع کشور خود حساس باشند و به وعده ها اکتفا نکنند. هر قدمی که در این مسیر برمی دارند مانند آن است که یک عضو آمریکا و اسرائیل قطع می شود؛ از این رو انقلاب آنها کار بزرگی است و باید در این راه ثابت قدم و استوار باشند و از خطرات نهراسند.

مردم عراق زیر بار ننگ نخواهند رفت

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان سپس به مسئله خروج اشغالگران آمریکایی از عراق پرداخت و اظهار داشت: طبق توافقی که انجام شده است، آمریکایی ها باید در پایان سال جاری عراق را ترک کنند، ولی شنیده شده است آمریکایی ها در نظر دارند تعدادی از نظامیان خود را با عنوان نیروی آموزش دهنده در عراق نگه دارند و طی یک درخواست رذیلانه از دولت عراق اعلام کرده اند به آنها مصونیت بدهند که قطعا مسؤولان و مردم عراق زیر بار این ننگ نخواهند رفت.

وی در پایان خطبه دوم با اشاره به افتتاح و آبگیری سد بزرگ گتوند با حضور رئیس جمهوری، به نکته ای که احمدی نژاد در این مراسم گفته بود تاکید کرد و گفت: پس از آبگیری این سد تعداد زیادی نیرو، بیکار می شوند و بایستی در سدهای جدیدی که قرار است ساخته شود به کار گرفته شوند و انتظار این است که این دستور العمل رئیس جمهور از سوی مسؤولان، اجرایی شود.

این استاد درس خارج در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت همه مردم به تقوای الهی گفت: همه کسانی که در ماه مبارک رمضان، با زبان روزه در این هوای گرم در نمازجمعه شرکت میکنند همزمان ثواب روزه، جهاد و حج را در کارنامه اعمال خود ثبت می کنند.

وی همچنین به خطبه پیامبر اکرم(ص) در اواخر ماه شعبان در خصوص ماه مباک رمضان اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند ای مردم این ماه، ماه خداست که با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده است.

وی ادامه داد: علامه شوشتری می فرماید خداوند در بین همه مکان ها بیت الله را انتخاب کرد و حضرت ابراهیم(ع)، خلیل الله مامور شد مردم را به مناسک حج دعوت کند و بعد از آن خداوند متعال قطعه ای از زمان را انتخاب کرد که عبارت است از ماه مبارک رمضان و آن را شهرالله نامید و به حبیبش رسول اکرم(ص) دستور داد که مردم را به این ضیافت الهی دعوت کند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در این خطبه آداب ماه مبارک رمضان را آموزش می دهند و می فرمایند«‌با این تشنگی و گرسنگی ماه رمضان، تشنگی و گرسنگی روز قیامت را به یاد آورید، صله رحم به جای آرید و زبانتان را حفظ کنید»که این مسئله خیلی مهم است. به گونه ای که افراد متدین نیز در اینجا می لغزند و غیبت می کنند.

وی سپس به حدیث قدسی که ابن عباس از پیامبر اکرم‌(ص) روایت کرده است اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در این حدیث قدسی می فرماید«‌هر عمل صالحی که انسان انجام می دهد مال خودش است؛ اما روزه مال من است و خودم پاداشش را می دهم.»/9464/پ201/س
ارسال نظرات