۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۱۸۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

محاکمه فرعون مصر نشانگر پیروزی نهایی ستمدیدگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای‌ حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: محاکمه فرعون مصر نشان می‌دهد که در صورت پافشاری ملت‌ها علیه حکام دیکتاتور، عدالت اجرا شده و آنها نیز به پای محاکمه کشیده می شوند.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته در خطبه ‌های نماز جمعه گفت: محاکمه فرعون مصر نشان می‌دهد که در صورت پافشاری ملتها علیه حکام دیکتاتور، عدالت اجرا شده و آنها نیز به پای محاکمه کشیده می شوند.

وی محاکمه حسنی مبارک را نشانگر پیروزی ملت آزادی خواه دانست و تصریح کرد: محاکمه حسنی مبارک موجب شادی ملتهای عدالتخواه مصر و فلسطین و رعب و ترس حاکمان خود فروخته عرب شده است.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی به حکام دیکتاتور منطقه هشدار داد: دیر یا زود به ناچار در مقابل مردم مسلمان تسلیم شده و به دار مجازات آویخته می‌شوید.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی به بروز قحطی در کشور سومالی اشاره و از ملت ایران خواست تا از کمک به مردم این کشور قحط زده دریغ نکنند.

خطیب جمعه ارومیه فقر را از نشانه ‌های پرداخت نشدن زکات اعلام کرد و گفت: برای احیای این فریضه الهی همه باید در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند چراکه پرداخت زکات سبب از بین رفتن فقر در جامعه، کم شدن فاصله بین فقیر و غنی و افزایش رحمت و نعمت‌های الهی می‌شود.

وی خواستار مشارکت جدی مسؤولان در زمینه افزایش آگاهی عمومی کشاورزان در ارتباط با احیای فریضه زکات شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیداری و جلب مشارکت عمومی در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: اطلاع رسانی، دفع توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و حفاظت از حریم ولایت و دستاوردها و ارزش‌های نظام از اقدامات این نهاد انقلابی است.

وی در پایان با اشاره به 17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، از همه خبرنگاران متعهدی که با فعالیت‌های صادقانه خود مشکلات مردم را به گوش مسؤولان رسانده و به پویایی جامعه و نظام اسلامی کمک و روحیه امید به آینده و نشاط و اتحاد را در جامعه زنده می‌کنند، قدردانی کرد.

گفتنی است، نماز جمعه هفته گذشته ارومیه به امامت حجت الاسلام المسلمین غلامرضا حسنی و با حضور پر شور نمازگزاران در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) این شهرستان برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات