۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۱۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

جریان سازی دینی با بهره گیری از تبلیغ تخصصی دین امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان سازی دینی در میان جوانان با بهره گیری از تبلیغ تخصصی میسر است.
جریان سازی دینی با بهره گیری از تبلیغ تخصصی دین امکان پذیر است
حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، توجه به نیازهای و تمایلات خاص دوران نوجوانی و جوانی در تبلیغ معارف و اندیشه های دینی را ضروری دانست، افزود: تحقق جریان سازی دینی در میان جوانان با بهره گیری از تبلیغ تخصصی دین امکان پذیر خواهد بود.

وی با ارزیابی مطلوب خروجی کارهای گروهی نسبت به برنامه های فردی اظهار داشت: اگر برنامه های تبلیغی در قالب فعالیت های گروهی متناسب با سن و سایر مولفه های فردی و اجتماعی نسل جوان ارائه شود، می توان انتظار خروجی بهتر از برنامه های تبلیغی داشت.

این استاد حوزوی ادامه داد: البته در برنامه ریزی فعالیت های گروهی نیز باید بر پیش شرط سالم بودن و هدایت گر بودن فعالیت ها توجه شود تا خدایی نکرده در برخی موارد باعث بروز شبهات در مضامین دینی نگردد.

حجت الاسلام شیخلو، تفکرات اعتقادی نسل جوان را هدف اصلی دشمنان در هجمه های فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی درصدد هستند با اشاعه فرهنگ پوچگرایی و بی هویتی در جهان به ویژه میان امتهای اسلامی افراد را از بازگشت به هویت اصیل اسلامی خود دور نگه دارند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در ادامه اظهار داشت: تشکیک در مبانی توحیدی، طرح مباحث منحرفه اعتقادی و مذهبی و سوق دادن افراد به سمت فرهنگ مادی گری از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به هویت جوان اسلامی است.

وی در تشریح روش های مناسب بیان دین برای نسل جوان، خانواده را مهمترین رکن در آموزش اصول و مبانی دینی به نوجوانان و جوانان دانست و اضافه کرد: بیان ساده، مختصر و گیرا به دور از تکلفات کلامی مضامین و مفاهیم دینی موثر ترین روش برای بیان معارف دینی در میان نسل جوان است.

حجت الاسلام شیخلو خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم که جوانان چه موافق و مخالف در قالب جلسات مناظره و مباحثه، افکار و نظرات خود را در رابطه با مباحث دینی ارائه کنند.

به گفته ایت این استاد حوزه و دانشگاه، وجود کارشناسان مجرب و متبحر دینی در کنار جلسات مناظره ضرورتی است که مباحث دینی را از ورود به مسائل حاشیه ای و خرافه به دور نگه دارد./936/ت302/ص
ارسال نظرات