۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۲۰۰
خطیب جمعه صیدا با تمجید حمایت لبنان از سوریه:

حمایت از سوریه وظیفه لبنان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر صیدا از موضع رسمی لبنان در حمایت از سوریه تمجید کرد و محاکمه حسنی مبارک را پیروزی مستضعفان مصر و شکست آمریکا دانست.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با تمجید از موضع سیاسی رسمی لبنان در حمایت از سوریه، گفت: لبنان نپذیرفت که بخشی از حمله بین المللی علیه سوریه باشد و در برابر دیکته های بیگانگان که خواستار ایجاد شکاف و اختلاف میان لبنان و سوریه هستند، سر تسلیم فرود آورد.

علامه نابلسی با اشاره به پشتیبانی سوریه از لبنان در موقعیت های مختلف به ویژه در تابستان 2006، حمایت از سوریه برای جانبداری از حق و پروژه اصلاحات و گزینه مقاومت که سوریه به حق نماینده آن است را وظیفه لبنان دانست و از موضع برخی از گروه های لبنانی و پافشاری آنها بر همراهی کردن با موج دشمنی علیه سوریه انتقاد کرد.

وی از سوی دیگر، سرنوشت حسنی مبارک را خاطرنشان ساخت و گفت: تصویر او در یادها خواهد ماند تا نمایانگر خواری حاکمی باشد که علیه ملت خود دسیسه چینی و خود را در آغوش استکبار رها می کند تا از حقوق و کرامت ملت خود بزند و حامی رژیم صهیونیستی باشد.

خطیب جمعه صیدا محاکمه حسنی مبارک را پیروزی بزرگی برای مستضعفان مصر و به ویژه فلسطین دانست و شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی و افزود: این محاکمه درس عبرتی است برای سران رژیم های استبدادی و ستمگر در جهان است./981/ب902/گ
ارسال نظرات