۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۲۳۲
امام جمعه رامسر:

ماه رمضان فرصتی مناسب برای تقویت وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامسر با بیان این که با آغاز ماه رمضان فضایی از مهر و صفا بر امت اسلامی حاکم می‌شود، گفت: این ماه الهی بهترین فرصت برای تقویت وحدت و برادری میان امت اسلامی است.
امام جمعه رامسر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه رامسر، امروز در جمع برخی از مدیران ادارات این شهرستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه کسب تقوا و معرفت الهی دانست و گفت: جامعه اسلامی باید از لحظه‌لحظه‌های این ماه پر فیض نهایت بهره را داشته باشد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی برای ترک عادت‌های غلط روزانه است، افزود: همه باید در این ماه میهمانی خدا به دنبال تقویت اراده‌های خود باشیم و وسوسه شیطان درون خود نشویم.

امام جمعه رامسر، روزه واقعی را در حقیقت دوری از گناه دانست و با اشاره به این که ما باید بیاموزیم که روزه علاوه بر غذا نخوردن، گناه نکردن هم هست، ادامه داد: باید همه اعضاء و جوارج ما در ماه مبارک رمضان در مسیر کسب فضیلت های این ماه مبارک قرار گیرد.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه سخنان خود به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که با آغاز ماه رمضان فضایی از مهر و صفا بر امت اسلامی حاکم می‌شود، ادامه داد: این ماه الهی بهترین فرصت برای تقویت وحدت و برادری میان امت اسلامی است.

وی با تأکید براین که باید از لحظه های معنوی ماه رمضان در جهت تقویت و گسترش مهر، محبت و صمیمیت در جامعه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پرداختن به این مسائل نیز در یک جامعه اسلامی ضرورتی مهم است.

امام جمعه رامسربا بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی است که می توانیم با برنامه ریزی مناسب از لحظه لحظه آن بهتر استفاده کنیم، بیان داشت: باید با تقویت تقوا و معرفت دراین ماه درک عمیقی از میهمانی خداوند متعال در انسان به وجود آید.

حجت الاسلام باقرزاده، غبار‌روبی و اصلاح درون انسان را یکی از اسرار ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در این ماه هوا، حوس و شیطان تضعیف و معنویات و نورانیت در دل انسان جان تازه ای می گیرد.

امام جمعه رامسر با بیان این که در این ماه خداوند همه مسلمانان را به میهمانی خود دعوت می‌کند، ادامه داد: در این ماه بندگان بیشترین انس را با محبوب خود دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طلب آمرزش از خداوند، رسیدگی به محرومان و نیازمندان و کمک به زندانیان نیازمند و آبرومند باید مورد توجه هر مسلمان قرار گیرد، افزود: انجام هر یک از این کارها اجر و ثواب دنیوی و اخروی بسیار بالایی به همراه دارد./950/پ203/س
ارسال نظرات