۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

برگزاری مطلوب یادواره‌‌های‌‌ شهدا در فرهنگ عمومی تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های هدفمند، خروجی برگزاری یادواره‌های‌ شهدا‌ پیش بینی و تاثیر آن در فرهنگ عمومی منطقه ارزیابی شود.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در دیدار امام جمعه اهر و اعضای ستاد یادواره شهدای ارسباران با آیت الله شبستری اظهار داشت: یادواره های شهدا نباید تبدیل به مجالس ترحیم و یا صرفا عزا شود، این مجالس بایستی عامل جذب جوانان به مفاهیم عالی جهاد و شهادت باشد.

وی با تاکید بر نوآوری در برگزاری یادواره‌های شهدا خاطر‌نشان کرد: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و همچنین هم اندیشی با مبتکران و افکار خلاق نسل جوان، ما را در برگزاری یادواره های شهدا یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام احمدی برگزاری یادواره یک ‌هزار و 200 شهید ارسباران را حرکتی جدید و نو در منطقه دانست و گفت: باید با برنامه ریزی‌های هدفمند، خروجی این یادواره پیش بینی و تاثیر آن در فرهنگ عمومی منطقه ارزیابی شود.

وی با بیان این‌که برگزاری موفق یادواره شهدای منطقه ارسباران در آبان ماه سال‌ جاری الگویی برای دیگر مناطق استان خواهد بود، گفت: مهم‌ترین گروه هدف یادواره شهدای ارسباران نسل جوان جامعه هستند که به عنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده دار رسالت خطیر دفاع از آرمان های شهدا خواهند بود.

همچنین حجت‌الاسلام جواد حاجی ‌زاده رئیس ستاد یادواره شهدای ارسباران به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در ماه‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: یادواره یک‌هزار و 200 شهید ارسباران شامل چهار شهر اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین این است.

امام جمعه اهر با بیان این‌که یادواره شهدای منطقه ارسباران سال اول در شهرستان اهر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ستاد یادواره شهدای ارسباران در قالب سه کمیته فرهنگی، تدارکات و اجرایی، تاکنون تا برگزاری جلسه رسمی هماهنگی به دنبال برگزاری هر چه بهتر این یادواره است.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: کار برای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ها همواره ارزشمند بوده و در این عرصه جا برای کاربسیار زیاد می باشد.

حجت الاسلام حاجی زاده تهیه و تدوین نرم‌افزار چند رسانه ‌ای، کتاب شهدای ارسباران، جمع آوری آثار و وصایای شهدای منطقه و معرفی شهدای این 4 شهرستان در قالب نماهنگ را از دیگر اقدامات ستاد بزرگداشت یک‌هزار و 200 شهید ارسباران یاد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه کلیبر در سخنانی با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه تر این یادواره‌ اظهار داشت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یک وظیفه همگانی است که باید در تحقق این امر تلاشی مضاعف داشته باشیم.

گفتنی است، یادواره یک ‌هزار و 200 شهید منطقه ارسباران آبان ماه سال جاری در شهرستان اهر برگزار خواهد شد./935/پ203/س
ارسال نظرات