۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۲۵۹
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی:

فرهنگ وقف نیازمند توسعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: وقف یک فرهنگ جوششی است که در بین مردم ولایت مدار ایران جلوه های ویژه ای پیدا کرده و نیاز به توسعه دارد.
حجت الاسلام علي نهاوندي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام علی نهاوندی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره تجلی وقف و بقاع متبرکه در رسانه اظهار داشت: مساله وقف یکی از موضوعات ویژه در دین مبین اسلام و به ویژه جهان تشیع است که تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی گفت: امروز بسیاری از برکاتی که در اقصی نقاط کشور و دنیا شاهد آن هستیم به برکت فرهنگ وقف است که در حوزه های مختلف می تواند جلوه گری کند.

حجت‌الاسلام نهاوندی با بیان اینکه تقویت و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد تنوع در بسترهای امروز یک امر ضروری است، افزود: در گذشته موضوع وقف، حوزه محدودی داشته و بیشتر به حوزه خدماتی تعلق داشته است، اما امروز حوزه وقف، حوزه وسیعی است و باید سرمایه های نهفته معنوی و مادی وقف تعریف شده و دامنه وقف تنوع پیدا کند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به نقش رسانه ها، تصریح کرد: رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ابعاد آموزشی و ترویجی می توانند ظرفیت های لازم را فراهم کنند تا هم فرهنگ وقف در جامعه ترویج پیدا کند و هم تنوع در وقف پایه ریزی شود.

نهاوندی افزود: پاسداشت وقف از مسائلی است که باید به آن توجه شود و توسعه یابد./930/د102/ص
ارسال نظرات