۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۲۸۱
عضو شورای استانی حوزه ‌علمیه آذربایجان شرقی:

مرحوم آیت الله کوچه باغی ساده زیست و متواضع بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر الگوگیری از سیره علمای مهذب گفت: زندگانی ساده مرحوم آیت الله کوچه باغی تجلی زندگی علمای سلف بود.
آيت الله کوچه باغي از علماي تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد باقری بنابی، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سومین روز ارتحال ‌آیت الله کوچه باغی که در مسجد انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آن عالم وارسته همواره از شهرت و تعاریف اطرافیان گریزان بود، همین عامل موجب رشد عرفانی آن مرحوم شد.

وی با بیان اینکه زندگانی ساده مرحوم آیت الله کوچه باغی تجلی علمای سلف بود، خاطر نشان کرد: آن فقیه مسلم به قدری متواضع بود که هنگام تردد میان مسجد و خانه کمتر کسی فکر می کرد که ایشان اجازه اجتهاد از علمایی چون آیت الله میلانی، آیت الله شهیدی و آیت الله خویی دارد.

حجت الاسلام بنابی با تاکید بر الگوگیری از سیره علمای مهذب تصریح کرد: علمای بزرگ جهان تشیع همواره در کنار تعالی علمی و معنوی، در مدارج اخلاقی نیز به حد اعلی می رسیدند و همواره در برابر مردم عادی و حتی مخالفان متواضع بودند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی آن مرحوم اظهار داشت: آیت الله کوچه باغی تبریزی دارای قلمی ‌‌توانا، شیوا و محکم بوده و با نگارش کتب با ارزش در عرصه‌های مختلف خدمات فراوانی را به جامعه علم و دین داشته است.

وی با اشاره به آثار آن مرحوم اظهار داشت: ادعیه اعمال حج، ادعیه نماز شب، سری چاپی کتاب مکاسب آیت الله شهیدی، بصائر الدرجات صفار با تجدید طبع، اعمال حج و مدینه، دعای شفیع المذنبین، اجوبه الاستفتائات جلد 1، حاشیه بر عروه. البرهان علی وجود صاحب الزمان، آثار بی‌بدیل و بازبینی و تصحیح اشکالات کتاب بصائر الدرجات از جمله آثار آن فقیه وارسته است.

بنا بر این گزارش، این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، با حضور علما، روحانیان، طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان همراه بود.

گفتنی است، آیت الله حاج میرزا محسن کوچه باغی یازدهم مرداد به علت کهولت سن و ایست قلبی دارفانی را وداع گفت./935/پ202/س
ارسال نظرات