۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۲۸۸

دبیرخانه دائمی مفاخر آذربایجان شرقی فعال می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دبیرخانه دائمی مفاخر آذربایجان شرقی در تبریز راه اندازی خواهد شد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح معرفی مفاخر آذربایجان شرقی، دبیرخانه دائمی مفاخر استان در تبریز فعال می‌شود.

وی با بیان این‌که معرفی علما، مفاخر دینی و هنری استان در قالب طرح مفاخر و برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی از جمله وظایف این دبیرخانه دائمی خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: با توجه به پیشینه دینی و فرهنگی آذربایجان، موضوع مفاخر استان با هدف تغزیه فکری جامعه در سطحی گسترده تر برای جامعه بین الملل در دست اجراست.

داننده با بیان این‌که تا پایان سال‌جاری هفتاد نفر از مفاخر استان در قالب این طرح معرفی خواهند شد، ادامه داد: امیدواریم خروجی این فعالیت‌ها در پایان سال‌جاری در قالب یک طرحی جامع و شامل حقایقی باشد که تا‌کنون ارائه نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در مهر ماه سالجرای خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالنی برای نمایش تازه‌های کتاب اختصاص خواهد یافت، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مهر ماه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان است که همه ساله برگزار می‌شود و جایگاه ارزشمندی در افکار عمومی دارد که جایگاه فعلی آن مدیون اطلاع‌رسانی صحیح اصحاب رسانه است.

داننده با تاکید بر ارتقای سطح کیفی این نمایشگاه افزود: سعی داریم پس از تهران در تبریز شکلی واقعی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب ببخشیم و با ناشران خارجی بیشتر، شاهد رونق نمایشگاه در بخش بین‌الملل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین کتاب داستان زندگی سه علامه تبریزی خبر داد و گفت: این کتاب که هم اکنون در حال تالیف و تدوین است، به زندگی نامه مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، مرحوم علامه جعفری فیلسوف شرق و مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می پردازد./935/پ203/س

ارسال نظرات