۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۳۰۱

جمع‌آوری زکات فطره در مساجد آذربایجان شرقی متمرکز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از جمع آوری زکات فطره مردم آذربایجان شرقی در مساجد این استان خبر داد.
زكات فطره
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران از اجرای طرح جمع آوری زکات فطره در مساجد آذربایجان شرقی به صورت متمرکز خبر داد.

وی اظهار داشت: هیئت امنای مساجد استان پس از جمع آوری زکات فطره، هیچ مبلغی را به کمیته امداد ارسال نخواهند کرد، به این صورت که با شناسایی فقرا و مستمندان خود آن مناطق، نسبت به مصرف زکات فطره اقدام خواهند کرد.

دشتی خاطر‌نشان کرد: اگر زکات فطره جمع آوری شده بیش از نیاز برخی مناطق بود، لیست خانواده هایی از نیازمندان در اختیار هیئت امنای مساجد قرار می گیرد تا نسبت به رفع نیاز مستمندان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح سفره های آسمانی همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این امر که با مشارکت ستادهای مردمی متشکل از ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیج و انجمن اسلامی مساجد محقق می شود، که گامی در جهت توزیع مناسب کمک های مردمی در محلات و در نتیجه رفع سریع مشکلات افراد یا خانواده های نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، با بیان این‌که هشت هزار یتیم تحت پوشش خدمات کمیته امداد آذربایجان شرقی قرار دارند، گفت: براساس طرح احسان محسنین، افراد خیر می توانند حمایت از یک یا چند یتیم را برعهده گرفته و یا خانواده ای را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهند.

دشتی با بیان اینکه ‌144برنامه محوری توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود، یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار، 3هزار حامی در زمینه اطعام ایتام مشارکت داشتند که حدود 2هزار و 500 حامی از کلانشهر تبریز بوده است،

وی همچنین راه‌اندازی بازارچه خیریه با هدف فروش و عرضه محصولات مددجویان و استقرار پایگاه های ثبت نام و جذب حامی برای طرح اکرام ایتام در نماز جمعه و شب های احیا را از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه رمضان برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات