۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۳۹۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

فقرزدایی مهم‌ترین هدف امام راحل از تأسیس کمیته امداد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، فقر زدایی را هدف امام خمینی(ره) از تأسیس کمیته امداد دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا فقر و تکدی‌گری در جامعه اسلامی ریشه کن شود.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم سفرهای آسمانی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد، گفت: فسلفه روزه این است که غنی و فقیر در کنار هم باشند تا اغنیاء درد و رنج یک نیازمند را احساس کنند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی ما باید به نحوه احسن عدالت را در جامعه اجرا کنیم و هدف از تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل نیز فقر زدایی در جامعه بود و نه فقرپروری و این زمانی محقق خواهد شد که نیازمند توانمند و خودکفا شوند و تکدی‌گری در جامعه اسلامی نیز ریشه کن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نخبگان حاضر در مراسم گفت: اصل یتیم بودن بد نیست بلکه کرامت انسانی مهم است. زمینه رشد و تلاش خود را فراهم کنید تا در جهت شکوفایی کشور گام های اساسی برداریم و شاهد خروج نخبگان و فرار مغزها نباشیم و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم و این از اهداف بزرگ امام راحل بود.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در ادامه این مراسم گفت: تنها مکتبی که توجه ویژه ای به نیازمندان و فقرار دارد دین مبین اسلام است، زیرا فلسفه عینی عبادت خدا تربیت انسان‌های نوع‌دوست و یتیم‌نواز است.

وی یادآور شد: امروز در جامعه بشری با آن همه پیشرفت های علمی و صنعتی فقر و گرسنگی سرنوشت بشر را تهدید می کند و میلیون ها انسان گرسنه نیز در دنیای فعلی نیاز به حمایت دارند.

طاهایی با اشاره به فلسفه وجودی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی کانون توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی نگاه به نیازمندان و محرومان جامعه بود که در کنار مؤسسات خیریه و مساجد یک نهاد پربرکت با نام امام شکل گرفت و همه ما شاهد جوانان موفق و نخبه در کشور هستیم که برخاسته از این نهاد مقدس است که توانستند با هدایت و رهنمودهای کمیته امداد زمینه رشد و شکوفایی خود را فراهم کنند./950/پ202/ع

ارسال نظرات