۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۴۰۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام بیش از 190 مبلغ دینی در شهرستان مرند و مرمت مقبره عارف جلیل القدر شیخ شهاب الدین اهری از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیل پورتقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند گفت: بیش از 190 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به طور متمرکز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند اعزام شده اند.

وی گفت: طی اقدامی بی سابقه ای و با همکاری نهادهای مربوطه اعزام مبلغان از امسال به طور متمرکز در این شهرستان تنها از طریق این اداره صورت گرفته که از این تعداد 31 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، 23 مبلغ از طرح هجرت کوتاه مدت، 6 روحانی مستقر، تعداد16نفر طرح هجرت بلندمدت وتعداد 115 نفر از روحانیان بومی به مساجد مختلف شهری و روستایی اعزام شده اند.

مقبره شیخ شهاب الدین اهری بازسازی و مرمت می شود

رضا صدیقی، فرماندار شهرستان اهر گفت: آثار تاریخی متعدد و ظرفیت های گردشگری طبیعی فراوانی در این شهرستان وجود دارد که توجه به آنها در سال های اخیر به صورت جدی آغاز شده است.

وی گفت: ‌مقبره شیخ شهاب الدین اهری، مجموعه های تاریخی، حمام های تاریخی و مساجد کهن در این شهرستان در کنار زیبائی های منطقه ارسباران همگی در راستای تبدیل شدن این شهرستان به یک قطب گردشگری موثر است.

فرماندار اهر گفت: دولت در راستای مرمت واحیای آثار تاریخی این شهرستان قدم های خوبی برداشته و بخشی از امکانات شهرستان به این سمت سوق یافته است.

آغاز عملیات احداث خانه عالم روستای قراجه محمد شهرستان مرند

حجت الاسلام جلیل پورتقی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند گفت: عملیات احداث خانه عالم روستای قراجه محمد شهرستان مرند زودتر از موعد مقرر با پیگیری مسؤولان شهرستان آغاز شده است.

وی تعداد خانه های عالم روستائی این شهرستان را 8 باب اعلام کرد و ادامه داد: 6 باب آنها مورد استفاده روحانیان محلی، یک باب درحال تکمیل و یک باب نیز در حال احداث می باشد.

شرکت 8 هزار دانشجوی دانشگاه تبریز در اردوهای فرهنگی

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، مدیرکل امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تبریز افزود: بیش از 8 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز طی سال تحصیلی 90-1389 در اردوهای مختلف شرکت کردند.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 5 هزار و 109 نفر دانشجوی دختر و 2 هزار و 913 نفر دانشجوی پسر به طور غیر مختلط در این اردوها شرکت کرده‌اند، گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در این اردوها در مجموع شامل 6 هزار و 742 دانشجوی کارشناسی و یک‌هزار و 280 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا بوده¬اند.

مدیرکل امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تبریز هدف از برگزاری این اردوها را ارائه برنامه‌ها و بسته‌های فرهنگی، ایجاد شور و نشاط دانشجویی و روحیه وحدت و مشارکت عنوان کرد و گفت: بالا بردن معلومات فرهنگی و اطلاعات دانشجویان در زمینه گردشگری و آشنایی آنان با تاریخ و فرهنگ کشور همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان به منظور تحقق برنامه‌های تربیتی نیز از عنوان دیگر اهداف در برگزاری این اردوها پیگیری می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات