۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۴۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

کارآمدی ارکان دین در سایه ولایت فقیه امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: ولایت به دین کارآیی می دهد، پیش از انقلاب اسلامی کارآیی دین آنقدر ضعیف بود که باعث سیاهی و تاریکی شد که کارآمدی دین را زیر سؤال برد.
حجت الاسلام ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره موسسه روایت سیره شهدا، عصر امروز در همایش تا چشمه رضوان در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص نیاز انسان به ولایت اظهار داشت: در روایات از ولایت به ستون و عمود خیمه تعبیر شده است؛ از این رو اگر انسان نقش عمود خیمه را بداند نقش ولایت را هم درک می‌کند.

وی، مدیریت را از دیگر نقش‌های ولایت دانست و افزود: همه آموزه‌های دین به منزله مصالح و امام، معمار ساختمان دیانت است، خدا اصل انبیا را بر محور پذیرش ولایت الهی قرار داده است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این‌که کارآمدی مثبت و منفی جامعه به مثبت و منفی بودن نظر ولایت است، اظهار داشت: خداوند شرط قبولی رسالت پیامبر(ص) را ابلاغ ولایت می‌داند. ولایت به دین کارآیی می دهد. پیش از انقلاب کارآیی دین آنقدر ضعیف بود که باعث سیاهی و تاریکی شد که کارآمدی دین را زیر سؤال برد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این‌که در ولایت حق، نور وجود دارد، افزود: شکوفایی‌های این سی سال پس از انقلاب در اثر ‌ولایت نور‌ است.

وی گفت: ولایت به جامعه دینی حرکت می‌دهد، امروز که نظام شرق پاشیده شده و نظام سرمایه‌داری غرب هم در حال فروپاشی است، نهضت بیداری اسلامی خواهان نظام اسلامی هستند؛ چون در طول این سی سال، کارآمدی این نظام را در خودکفایی، استقلال و پیشرفت دیده‌اند.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: ولایت سبب حرکت و پویایی دین و عامل انسجام دین و جامعه دینی است. امروز جامعه دینی آن قدر به برکت ولایت دارد پویا می شود که از بسیاری از کشورهای مشابه جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: در سایه ولایت احساس امنیت حاصل می‌شود. اضطراب، ناآرامی و سوء ظن در جامعه همه به خاطر کامل نبودن ضریب پذیرش ولایت است. از برکات ولایت، جرأت تعرض‌‌نداشتن دشمن است چرا که ولایت، قدرت دفاعی به دین می‌دهد.

وی با بیان این‌که توحید منهای بینش الهی توحید ارسطویی خواهد بود، افزود: استعمار روی دین منهای ولایت کار می‌کند. آنها که از تقابل ارزش‌ها با ولایت سخن می‌گویند نه ارزش را شناخته اند و نه ولایت را زیرا این دو مفهوما تقابلی ندارند.‌/930/پ202/س
ارسال نظرات