۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۴۳۴
آیت الله شبستری:

مبالغه‌گویی در رسانه‌ها خلاف شرع و صداقت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر صداقت در انتقال اخبار گفت: مبالغه‌گویی به کذب نزدیک بوده و خلاف شرع و صداقت است.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه، مدیران مسؤول، سرپرستان و خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی که به مناسبت روز خبرنگار ترتیب یافت، اظهار داشت: توجه به اصول مهم در انتقال اخبار و اطلاعات لازمه کار خبری در رسانه ها است.

وی با تأکید بر عدم ترویج ضلالت و انعکاس اخبار گروه‌های معاند و فرقه‌های ضاله خاطر‌نشان کرد: انعکاس چنین اخباری مصداق اشاعه فحشا و منکر است، البته این مسأله ربطی به جناح چپ و راست ندارد، خط اصلی مشخص است، همگان باید در صراط مستقیم ولایت حرکت کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر صداقت در انتقال اخبار گفت: مبالغه گویی به کذب نزدیک بوده و خلاف شرع و صداقت است، اصحاب رسانه و خبرنگاران باید از تحریف واقعیات و اخبار جلوگیری کرده و عین مطالب را به مخاطبان منتقل کنند.

آیت الله شبستری ادامه داد: خبرنگاران نباید اخبار یأس‌آور را نقل کنند، چنان‌که رهبر معظم انقلاب همواره در منویات خود مردم را به امید، تعالی، رشد و تکاپو دعوت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انتقاد صرف در تحلیل‌ها و گزارش‌های خبری مطلوب‌ نظام نیست، خاطر‌نشان کرد: باید در کنار تشریح و تبیین نکات مثبت و قوت، انتقادات منصفانه ای هم نسبت به کاستی ها و ایرادات وارد شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه مسأله قومیت‌گرایی در منطقه آذربایجان را آفتی بزرگ دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها باید با دلیل و منطق ضرورت وحدت ملی و یکپارچگی امت اسلامی را مطرح و تقویت کنند، دامن زدن به مسائل قومیتی دشمن شادکن و به ضرر نظام است.

امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر بازگویی برکات ولایت فقیه در رسانه های جمعی اظهار داشت: هر چه بیشتر در رسانه ها نقل از ولایت صورت گیرد، به همان اندازه پایه های نظام اسلامی مستحکم تر خواهد شد، هر چند که امروز با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شبهه ای در مساله ولایت مطلقه فقیه وجود ندارد.

وی با بیان این‌که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تشکیک در افکار عمومی نسبت به مساله ولایت هستند، گفت: اگر برکات وجودی ولایت فقیه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ها بازگو شود، توطئه های دشمنان بی فایده خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه سیاست‌های کلی نظام اسلامی را تبیین می کنند، گفت: واردات بی رویه، قاچاق، عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و یا تورم جهانی و ... چه ارتباطی به روحانیت و ولایت دارد، رسانه ها باید مردم را نسبت به مطالبات، حق و تکالیف قوای سه گانه آگاه کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات