۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۴۳۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 55 روحانی به مناطق مختلف چاراویماق و ساخت خانه عالم در روستای آهق مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رییس اداره تبلیغات اسلامی چاراویماق گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 55 مبلغ حوزوی برای انجام امور تبلیغی به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.

حجت الاسلام سید اصغر موسوی افزود: این تعداد روحانی شامل روحانیان اعزامی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی، روحانیون حوزه علمیه قم و روحانیان بومی و طرح هجرت هستند.

وی گفت: اعزام روحانیون به روستاها به منظور انجام فرایض ماه مبارک رمضان از جمله نمازجماعت، روخوانی قرآن کریم و تفسیر قرآن صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش خطیر روحانیون در آشنا سازی مردم با فرایض ماه رمضان، اظهار داشت: مبلغان دینی باید در این ماه پرفضیلت در جهت تعمیق باورهای دینی مردم نهایت تلاش خود را انجام دهند.

پنج هزار جلد تفسیر سوره انفال به فعالان قرآنی آذربایجان شرقی اهدا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با اجرای طرح قرآنی 1445 پنج هزار جلد کتاب با موضوع تفسیر سوره مبارکه انفال به فعالان قرآنی استان اهدا شد.

علی داننده با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی اظهار داشت: برگزاری این طرح، ‌علاوه بر ایجاد تحول و ترویج فرهنگ قرآنی موجب تعامل سازنده فکری و روحی فعالان قرآنی نیز می شود.

وی تمسک به قرآن و مفاهیم متعالی آن را عامل سعادت جوامع عنوان کرد و افزود: عمل کردن به آموزه های قرآنی، جامعه را از آسیب های گوناگون مصون می دارد.

داننده بیان داشت: طرح قرآنی 1445 به مناسبت یک هزار و چهارصد و چهل و پنجمین سال نزول قرآن و به عنوان طرحی چند رسانه ای و فراگیر با مشارکت و تعامل موثر رسانه ملی،‌ نهادها و دستگاه های قرآنی کشور اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هدف از این طرح را نشر معارف و پیام های انسان ساز قرآن و توسعه فرهنگ صحیح خوانی قرآن دانست و افزود: طرح یاد شده براساس نشر و ترویج انس با قرآن کریم و بهینه سازی اوقات فراغت تابستانی با محوریت سوره مبارکه انفال برگزار می شود.

برگزاری مراسم ختم قرآن در زندان مرکزی تبریز

داوود قیصر نژاد رئیس زندان تبریز از برگزاری مراسم ختم قرآن در زندان مرکزی این شهر خبر داد و افزود: مراسم ختم قران با حضور تمامی مددجویان از اولین روز ماه مبارک رمضان در حسینه زندان تبریز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مراسم با همت مسئول فرهنگی و درالقرآن استان برگزار شده و حضور مددجویان در این مراسم اختیاری بوده واجباری در این امر نیست ولی با این حال حضور چشمگیر مددجویان در این مراسم باعث شده مسئولان برگزاری با مشکل جا در محل مذکور مواجه شوند.

قیصر نژاد یادآور شد: کارکنان زندان نیز در کنار مددجویان به برگزاری مراسم پرفیض قرآن مشغول هستند که این مراسم ازساعت 11صبح شروع و با اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت در این حسینیه به پایان می رسد.

ساخت خانه عالم در روستای آهق مراغه

ساخته شدن خانه عالم در این روستا یکی از روحانیان حائز شرایط به صورت دائمی در این روستا ساکن می شود و جوابگوی نیازهای اهالی به مسائل شرعی اعم از نماز جماعت و مجالس ترحیم خواهد بود.

گفتنی است، با احداث خانه عالم روستای آهق مراغه تعداد خانه هایی که برای این منظور توسط سازمان تبلیغات اسلامی در روستاهای شهرستان مراغه ساخته شده به 8 مورد می رسد./935/د102/س
ارسال نظرات