۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴
مدیر حوزه علمیه بناب:

انحراف جامعه پیامد دوری از مسیر ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی گفت: ولایت مداری رمز سعادت دنیا و آخرت و مایه بصیرت و تشخیص حق از باطل است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب حجت الاسلام و المسلمين عبدالمجيد بنابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، امروز در نشست اخلاقی و معرفتی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: ولایت مداری رمز سعادت دنیا و آخرت و مایه بصیرت و تشخیص حق از باطل است.

وی با تاکید بر این‌که دوری از مسیر ولایت، انحراف به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: ولایت فقیه در امتداد ولایت انبیا و ائمه اطهار و حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دارد، تبعیت از ولایت در دوران غیبت اوجب واجبات است.

تولیت حوزه علمیه بناب با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری «مهجه البیضاء» هستند، ادامه داد: هر کس در هر تفکر سیاسی و جناحی که باشد، باید در برابر ولایت تابع و خاشع بوده و در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب سر از پای نشناسد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اتحاد ملی را لازمه تحقق عدالت در نظام اسلامی دانست و گفت: همگان باید با رعایت تقوای سییاسی و اخلاقی، از گفتار و کردار خود مراقبت کرده و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تحول درونی و تقرب به درگاه الهی بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که تفسیر به رأی از منویات رهبر معظم انقلاب شایسته نظام اسلام اسلامی و شیعه حضرت ولی‌عصر(عج) نیست، گفت: عده ای حاضرند برای رسیدن به امیال دنیوی و اهداف جناحی خود از ولایت سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که مسیر ولایت همواره از افراط و تفریط به دور و در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل بوده است.

مدیر حوزه علمیه بناب با تاکید بر تهذیب نفس، اخلاص و اصلاح سیره زندگی در ماه مبارک رمضان گفت: همه باید در روز قیامت، پاسخگوی نیات، اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم، چه بهتر قبل از آنکه به حساب ما رسیدگی کنند خود به محاسبه نفس خود بپردازیم.

وی تفقه در دین، شب زنده داری، اخلاص در عمل، آگاهی به زمان و تبعیت از ولایت را لازمه حضور در سنگر حضرت ولیعصر(عج) دانست و خطاب به طلاب علوم دینی اظهار داشت: اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهید عامل به گفته ها و ذوب در ولایت باشید.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 400 طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در 9 پایه تحصیلی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات