۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۵۰۸

کتاب آموزش نماز ویژه مسلمانان ترک زبان منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب آموزش نماز به قلم حجت الاسلام مشهوری به زبان ترکی استامبولی جهت استفاده مسلمانان ترک زبان کشور آلمان ترجمه می شود.
نماز
حجت الاسلام میکائل صفایی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با توجه به چشم انداز فعالیت بین المللی و احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز، کتاب آموزش نماز با ترجمه ترکی در حال تدوین است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب به قلم حجت الاسلام رسول مشهوری از اساتید حوزه علمیه تبریز تالیف شده و ترجمه ترکی آن با همفکری و تعامل جمعی از مبلغان فعال در کشورهای ترکیه و آلمان مراحل نهایی خود را سپری می کند.

حجت الاسلام صفایی با بیان این‌که تا پایان فصل تابستان کار ترجمه این کتاب به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: کتاب آموزش نماز به زبان ترکی در نزدیک به 100 صفحه جهت استفاده مسلمانان ترک زبان کشور آلمان به همت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی چاپ و توزیع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 550 مبلغ در ماه مبارک رمضان به سراسر نقاط استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: روحانیان اعزامی با حضور در دور افتاده ترین مناطق شهری و روستایی استان نسبت به تبیین مسائل دینی و آموزه های اسلامی اهتمام دارند.

حجت الاسلام صفایی در ادامه از اجرای مرحله جدید از طرح مبلغان مجازی در استان خبر داد و گفت: این معاونت در جهت اجرای راهکارهای جدید تبلیغ و فعالیت طلاب و اندیشمندان حوزوی استان در فضای اینترنت طرح مبغان مجازی را اجرایی می‌کند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط نام‌نویسی طلاب در این طرح خاطر‌نشان کرد: آشنایی به محیط WORD، اشتغال به تحصیل در پایه 5 و بالاتر، آشنایی به فضای اینترنت و وبلاگ‌نویسی، داشتن وبلاگ شخصی و تأهل از جمله شرایط نام‌نویسی طلاب در این طرح است.

حجت الاسلام صفایی ادامه داد: صلاحیت علمی ثبت‌نام‌ کنندگان بر عهده معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به نام‌نویسی در این طرح می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان مشخصات خود را به معاونت تبلیغ استان واقع در بلوار 29 بهمن و یا به پست الکترونیکی Mobalegh0411@yahoo.com ارسال کنند.

حجت‌الاسلام صفایی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی، از تدوین فصلنامه‌ تبلیغ در این معاونت خبر داد./935/پ202/س
ارسال نظرات