۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۵۴۴

اعزام مبلغان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ 50 مبلغ از اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در ایام رمضان به مراکز تبلیغی اعزام شدند.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام مهدی صادقی، معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام 50 مبلغ از اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در ایام رمضان به مراکز تبلیغی خبر داد.

وی گفت: یکی از فعالیت‌های تبلیغی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در چند ماه اخیر برگزاری دوره مطالعاتی وصل خورشید، سیری در آثار استاد طاهرزاده، با کتاب «ماه رجب، ماه خدایی شدن» بین سه دبیرستان دخترانه نمونه شهرری و معتکفان ایام البیض رجب در مساجد برگزار شد که طی آن هزار دانش آموز دختر و دوهزار معتکف در این دوره شرکت کرده که 2500 جلد کتاب میان شرکت کنندگان در این دوره مطالعاتی توزیع شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) ابراز داشت: نتیجه این مسابقه و اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز با برگزاری مراسمی در روز شنبه، 22 مردادماه سال جاری و سیزدهم ماه مبارک رمضان در این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد که به نفر اول از این مسابقه، کمک هزینه سفر به کربلا و به نفرات دوم و سوم، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به نفرات چهارم تا دهم هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطالعه دومین کتاب از استاد طاهرزاده با نام«آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین» در این دوره مطالعاتی، در مراسم تجلیل از نفرات برتر دوره قبل آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی هدف از انتخاب کتاب های استاد طاهرزاده برای این سیر مطالعاتی را به جهت خصوصیاتی از وی همچون فهم صحیح مفاهیم دینی مطابق با نگرش امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و بیان شیوا و جذاب مفاهیم و مبانی دین عنوان کرد.

وی در ادامه به برگزاری دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی مهدویت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)، با همکاری مرکز تخصصی مهدویت و موسسه موعود، زیر نظر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد که در دوره مقدماتی 20 متقاضی شرکت کرده و در دوره تکمیلی نیز که در شهرستان طالقان برگزار شد، حدود 10 نفر شرکت کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)از ساماندهی کتابخانه حوزه عملیه عبدالعظیم(ع) خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، پانزده نفر از طلاب زیر نظر اساتید مجرب حوزه به ساماندهی کتاب های کتابخانه این حوزه علمیه که بالغ بر بیست هزار نسخه کتاب است، مشغول هستند.

وی در پایان گفت: احداث سالن کتابخانه، سالن همایش، سالن ورزشی چند منظوره از فعالیت های عمرانی این مدرسه علمیه در ایام تعطیل حوزه است که در صورت پایان یافتن کار، این سالن ها در اواخر ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد./956/پ202/س
ارسال نظرات