۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶
آیت الله شبستری:

عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد و تنها در سایه توجه مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر محقق خواهد شد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار فعالان ستاد دیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: برگزاری جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان، با نتایج خوب اجتماعی و فرهنگی همراه بوده است.

وی با بیان این‌که آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از بهترین اقدامات ستاد دیه استان در طول سال های گذشته بوده است، گفت: این ستاد باید با ترویج فرهنگ نوعدوستی و یاری یکدیگر جامعه را هر چه بیشتر و بهتر در جهت معنویت و احساس مسؤولین نسبت به افراد بی بضائت سوق دهد.

امام جمعه تبریز شناسایی مشکلات و کمبودهای هم نوعان را وظیفه همگان در نظام اسلامی دانست و گفت: عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد و تنها در سایه توجه مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر محقق خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشن گلریزان در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، خواستار حضور پرشور مردم مؤمن و روزه دار استان در یاری به خانواده های بی بضاعت و آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمدی شد.

آیت الله شبستری در پایان با تأکید بر آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی نسبت به مسائل اخلاقی در جامعه گفت: رسانه‌ها رسالت سنگینی در ترویج شعائر اسلامی و اخلاق نبوی بر عهده دارند.

همچنین کریمی، مسؤول ستاد دیه استان در سخنانی با بیان این‌که 19 درصد زندانیان آذربایجان شرقی را جرائم غیرعمد تشکیل می دهد، گفت: عمده جرائم غیرعمد زندانیان مالی استان را دیه، مهر، نفقه و تصادفات رانندگی تشکیل می دهند. /935/پ202/س
ارسال نظرات