۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۳
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی‌:

با احیای فریضه امر به معروف القائات شیطانی‌ غرب در جامعه خنثی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر تبیین ضرورت اجرای فرائض دینی در جامعه گفت: مردم باید از عواقب خطرناک جامعه بی دین آگاه شوند.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌ الاسلام جواد حاجی‌‌زاده، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر اظهار داشت: استکبار جهانی همواره در رسانه‌های مختلف، آموزه‌های دینی اسلام را مورد هجمه قرار داده و درصدد قبح‌زدایی از منکرات و گناه در جامعه است.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، خاطر‌نشان کرد: اگر امروز شاهد بی توجهی اقشاری از جامعه نسبت به شعائر اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، حاصل تلاش و تبلیغات چندساله دشمنان اسلام است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: اگر ضرورت اجرای احکام الهی در نظام اسلامی مطرح شود و مردم بدانند که بی توجهی به شعائر دینی چه عواقب خطرناکی به دنبال دارد، تبلیغات سوء دشمنان بی ثمر خواهد بود.

وی در ادامه تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اگر خود را شیعه و مسلمان می دانیم باید نسبت به احکام دینی خود نیز آشنا باشیم و مراتب اجرای این فریضه الهی را بدانیم، در غیر این صورت رسانه های شیطانی غرب آموزه های غلط و التقاطی که نشات گرفته از نظام لیبرالی و سکولاریستی است را به ما دیکته خواهند کرد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه برتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر در ترویج اجرای فرهنگ این فریضه الهی در استان خبر داد و اظهار داشت: این ستاد در یک سال گذشته با تشکیل جلسات منظم و اجرای برنامه‌‌های متعدد و متنوع فرهنگی و دینی تلاشی مضاعف در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی در 40 شهر کشور به صورت آزمایشی خاطر‌نشان کرد: اجرای این طرح از اول ماه مبارک رمضان در دو شهرستان اهر و مرند به عنوان شهر‌های پایلوت آذربایجان‌شرقی آغاز شده که در این مدت برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اجرا شده است.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به وجوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: فراموشی این فریضه الهی در نظام اسلامی، جامعه را به سوی انحطاط و بی تفاوتی سوق خواهد داد، همان آرزویی که دشمنان اسلام و انقلاب سال‌ها در پی آن بوده‌اند./935/پ203/س
ارسال نظرات